ארגון העיתונאים: היוזמה לסגירת תאגיד השידור – להסיט מחקירות רה"מ

ארגון העיתונאים של ההסתדרות הגיב אמש (ראשון) על הפרסום כי בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו ליזום מהלך לסגירת תאגיד השידור הציבורי "כאן". לדברי הארגון, "עוד לא יבשה הדיו על החלטת בג"ץ להקפיא את החוק ההזוי, המיותר והמזיק לפיצול תאגיד השידור הציבורי, והנה ראש הממשלה ואנשיו מנסים להנחית עליו מהלומה נוספת כדי להסיט את תשומת הלב מההתפתחויות בחקירות. זה עוד מהלך ציני של ראש הממשלה, שלא יכול להיגמל מההרגל המגונה להתעלל בשידור הציבורי ובעובדיו".

2017-10-16_210514

נתניהו הודיע אתמול בישיבת ראשי המפלגות על יוזמתו לסגור את תאגיד השידור הציבורי למעט רשת ב'. כל ראשי המפלגות הסכימו למעט שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון, שידון בנושא עם ראש הממשלה. הנימוק הרשמי למהלך הוא "רייטינג נמוך ובזבוז כספים", והמטרה, במסגרת יוזמת נתניהו, היא לחסוך עלויות של כחצי מיליארד שקלים. באופן רשמי היה זה שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי שהעלה את ההצעה. לפי גורמים בקואליציה, המהלך היה מתואם עם נתניהו.

מייד אחרי הישיבה צייץ שר התקשורת איוב קרא: "שמחתי לקבל את ברכתו של ראש הממשלה לסגירת התאגיד הציבורי. סוף לבזבוז כספי הציבור", אך אחרי זמן קצר מחק את הציוץ.