ארגון העיתונאים בבית הדין: חברת i24news מפרה את זכות ההתארגנות

ארגון העיתונאים של ההסתדרות יחד עם ועד עיתונאי חברת i24news שבו ופנו אתמול (שני) לבית-הדין האזורי לעבודה בבקשה שייאלץ את הנהלת החברה למסור להם נתונים הדרושים להם במסגרת המשא ומתן על הסכם קיבוצי ובדרישה כי יורה להנהלת החברה ולהפסיק לפגוע בהתארגנות העובדים במקום. כך פורסם ב"עין השביעית".

2017-07-25_202728

השופטת דגית ויסמן בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו הגיעו הצדדים להסכמות שנראה היה כי ייתרו את המשך ההליך המשפטי. כעת טוענים בארגון העיתונאים כי הנהלת i24news מפרה את התחייבויותיה כלפיהם, וכלפי בית-הדין, וממשיכה להערים קשיים על התארגנות העובדים.

לפי הבקשה שהגישו הארגון יחד עם ועד העובדים בחברה לבית-הדין, באמצעות באי-כוחם עורכי-הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, שהנהלת i24 news ממשיכה לסרב להודיע באופן רשמי מה מספר העיתונאים המועסקים בה ואף מסרבת לחזור בה מהטענה כי ארגון העיתונאים אינו הארגון היציג בחברה.

"התנהלות החברה, הימנעות ממתן מלוא התשובות לשאלות שהתבקשו ובעיקר בנושא מספר העיתונאים בשורותיה, ועמדתה המאוחרת והפסולה בעניין היציגות, ועוד לאחר שהועברו אליה טפסי הצטרפות נוספים למעלה מן הדרוש במרוצת השבוע, מהווה המשך של פגיעה בהתארגנות והתנהלות מחוסרת תום לב", נכתב בבקשת הארגון לבית-הדין.

בהנהלת i24 news העבירו לארגון העיתונאים נתונים, אולם באופן חלקי. בין היתר נמסר מהנהלת החברה כי יש בה 40 פרילנסרים; כי כל העובדים, מלבד ההנהלה והמטה, מועסקים במתכונת של משמרות; וכי כל העובדים זקוקים לאישור ההנהלה כדי לעבוד במקום אחר במקביל. בנוסף הועברה טבלת שכר מינימום ומקסימום במגוון תפקידים בחברה.

נוסף לדרישה לקבלת מלוא הנתונים שנדרשו, מבקש הארגון מבית-הדין להכריע בנושא היציגות. לטענת הארגון, הטענה כאילו הוא אינו ארגון העובדים היציג בחברה לא רק שאינה נכונה אלא נועדה למשוך גם היא את הזמן ולגרור את המשא ומתן עוד ועוד.

כמו כן מבקש הארגון להכריע בטענתו כי הנהלת החברה פוגעת בהתארגנות העובדים. בין היתר נטען כבר בדיון הקודם כי עובד בכיר בחברה נצפה עומד באולפני הערוץ ומתעד במצלמה את חבר הוועד דניאל רוט מחתים עובדים על טפסי הצטרפות. בבקשה שהגיש לבית-הדין נטען כי מאז הדיון שנערך הלכו ותכפו התבטאויות של בכירי החברה בגנות ההתארגנות ורמיזות כי מי שיישאר בהתארגנות יבולע לו. המצב הגיע לכדי כך, נטען, "שעובדים מסוימים יצרו קשר עם הארגון בבקשה להבין מה המצב לאשורו ואף מספר מצומצם של עובדים ביקש לבטל חברותו".