ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה בגלל סכנת הקורונה לעובדי ההוראה

ארגון המורים הכריז אמש (שני) על סכסוך עבודה בתיכונים ובמכללות. זאת, כי משרד החינוך מעמיד את עובדי ההוראה בפני סכנת חשיפה לנגיף הקורונה. "פניות רבות שבוצעו בנושא למשרד החינוך ולמעסיקים במטרה להימנע להכרזת סכסוך עבודה, לא נענו. בנסיבות אלו, ללא פתרון המצב והפסקת החשיפה המיותרת של עובדי ההוראה לסיכון בריאותי, ייאלץ ארגון המורים להפעיל את הסכסוך ולנקוט בצעדים ארגוניים", נמסר.

יצוין שמזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה הבוקר בריאיון לאתר וויינט ש"מערכת החינוך לא יכולה להיפתח ביום ראשון". לדברי בן דויד, ארבע הן הסיבות לפיהן אין ביכולתם של המורים לקיים פעילות חינוכית באופן סדיר: חוסר מיגון לצוותי ההוראה, תוספת כוח אדם, ערבוב בין צוותי הוראה וילדים מיישובים אדומים וירוקים וחוסר באכיפה בקרב ההורים.

היא הבהירה כי היא לא שוללת הכרזה על סכסוך עבודה למשך 14 יום, שבסופם המורים יצאו לשביתה: "זה לא בגללנו, אלא בגלל חוסר ההיערכות של המשרדים", קבעה. "תמיד במדינה הכול נשאר עד הרגע האחרון ובדקה ה-99 מחליטים החלטות לא ישימות בשטח. למעלה מנותקים מהשטח. יהיה קשה מאוד להפעיל את המערכת".

בפתח דבריה, אמרה בן דויד כי גורמי משרד הבריאות לא שיתפו אותה בהכנת המתווה לחזרה ללימודים בגיל הרך. "אם היו נותנים לנו, המנהלים, הגננות והמורים להכין את המתווה – היה המתווה הטוב ביותר", היא אמרה. "משרד הבריאות לא דיבר איתנו, משרד החינוך בחלק מהמקרים כן דיבר. איפה שלא דיברו איתנו – המתווים לא עובדים. בחינוך המיוחד יש בעיות קשות מאוד, וייתכן שננקוט שם בצעדים ארגוניים ומשפטיים".