ארגון הגרילה לשעבר בקולומביה הפסיק את מסע הבחירות: נרצחו 40 מחבריו

אחד מארגוני המורדים של קולומביה, שהניח את נשקו וחתם ב-2016 על הסכם שלום עם הממשלה, השעה את כל מהלכי הקמפיין שלו לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות ולקונגרס.

זאת, בעקבות ריבוי ההתנכלויות כלפי הארגון הגרילה לשעבר, שהפך למפלגה פוליטית שמאלית, מצד כוחות הביטחון ומפלגת הימין הקיצוני. מאז חתימת הסכם השלום נרצחו 40 מפעילי המפלגה, רובם ככולם לוחמים לשעבר. כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

2018-02-10_164303

המועמדת לסגן נשיא מטעם "הכוח האלטרנטיבי המהפכני ביחד", אימלדה דאסה, באסיפת בחירות בקולומביה בשבוע שעבר (צילום: פרנסה לטינה)

הארגון המרקסיסטילניניסטילשעבר "הכוחות המזוינים המהפכניים של קולומביה צבא העם" (FARC) וששמר על ראשי התיבות אך נקרא כעת "הכוח האלטרנטיבי המהפכני ביחד" ההסביר כי ישנו "מחסור בערבויות כדי לממש פעילות פוליטית במדינה". זאת, לאחר שורת התקפות נגד מי שהיה מנהיג הארגון בעת המלחמה והמועמד הנוכחי לנשיאות, רודריגו לונדוניו. הקבוצה מסרה כי השעיית הקמפיין הינה זמנית, אך לא ציינה מתי, או האם, היא תיגמר.

לונדוניו, המוכר יותר בכינויו "טימוצ'נקו", הותקף פעמיים בתוך שבוע במהלך הקמפיין בידי אנשי הימין הקיצוני שיידו אבנים לעבר השיירה שלו. באחת התקריות, אף הצליחו להרוס את כלי הרכב המשוריין שלו. מתמודדים אחרים אמרו כי קיבלו איומים על חייהם וחבר בולט אחר בארגון – המוכר בכינוי המלחמה שלו "איוון מרקס" – ביטל אירוע של הקמפיין שלו מוקדם יותר השבוע בשל אלימות אנשי הימין.

עמיתתו של לונדוניו למרוץ ומועמדת לסגן נשיא, אימלדה דאסה, אמרה אתמול בריאיון לתחנת רדיו בבוגוטה כי את האלימות יוזמים "אנשים שמעוניינים לחבל בקמפיין שלנו" .דאסה ציינה כי מפלגת הימין הקיצוני הפרואמריקאית מעורבת במרבית מקרי האלימות האחרונים. מנהיגה של מפלגת הימין, נשיא קולומביה לשעבר אלברו אוריבה, התנגד בתוקף להסכם השלום שנחתם עם המורדים.