ארבע אמהות לילדים הסובלים מאלרגיה נעצרו בהפגנה מול ביתו של בנט

ארבע אמהות נעצרו אמש (מוצאי שבת) לחקירה בהפגנה מול ביתו של שר החינוך, נפתלי בנט, ברעננה. כ-100 נשים הגיעו למקום כדי למחות נגד קיצוץ התקנים לסייעות לילדים אלרגיים. מהמשטרה נמסר כי הנשים שעוכבו לחקירה "הפרו את תנאי ההפגנה ואת הסדר הציבורי במקום ולא נשמעו להוראות השוטרים כאשר חרגו מן המתחם שאושר והוסכם בתנאי רישיון ההפגנה".

2018-07-08_201423

הפגנת משפחות בצומת עזריאלי בתלאביב, 27 ביוני 2018 (צילום: יה"ל)

מזה כחמישה שבועות מפגינים הורים מול ביתו של בנט. עמותת יה״ל לאלרגיות מזון קיבלה אישור להפגין מדי שבוע מול הבית שברעננה, אך השבוע נתבקשו המפגינים על ידי המשטרה לזוז למתחם סמוך הנמצא במרחק כ-200 מטרים מביתו של השר. בנוסף ביקשה המשטרה לקיים הפגנה ״שקטה״, ללא מערכות הגברה, אך לאחר התייעצות עם עורכי דינם החליטו המפגינים לקיים את ההפגנה במיקומה המקורי.

ההפגנה החלה כמדי שבוע בשעה 21:00. המפגינות נשאו שלטים בהם נכתב ״מי ישמור על הילד שלי״ ו״אין מחיר לחיים של ילד״. כמה דקות לאחר תחילת ההפגנה הגיעו למקום שוטרים שהבהירו כי היא "אינה חוקית".

בסרטון מההפגנה שפורסם בדף הפייסבוק של עמותת יה"ל נראית אם נמשכת ומעוכבת לחקירה מול בנותיה, וכן אשה שנדחפת בכוח על ידי שוטרים. "רק רצינו שבנט יצא אלינו וידבר אתנו", סיפרה ל"הארץ" אחת המפגינות, פעילה מעמותת יה"ל. "חמישה שבועות הוא לא יוצא אלינו, באנו להילחם על החיים של הילדים שלנו".

ההורים ויה"ל מנהלים מערכה ממושכת נגד ביטול תקן הסייעת הצמודה לילדים עם אלרגיות מסכנות חיים בגני חובה ובכיתות א' וב'. במשרדי החינוך והבריאות ביקשו להכשיר לטיפול בילדים את הגננות והמורים, אך אלה לא רצו לקבל את האחריות על שלומם של הילדים. בשבוע שעבר חזר בו משרד החינוך מהכוונה לבטל את התקן, אך הודיע כי מספרן של הסייעות בגילים הצעירים יקטן.