ארבעה מקרי התאבדות בעקבות אלימות במשפחה מתחילת משבר הקורונה

משרד העבודה והרווחה דיווח היום (ראשון) בכנסת כי מתחילת משבר הקורונה דווחו ארבעה מקרי התאבדות בעקבות אלימות במשפחה. בישיבת חירום של הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה בכנסת שכינסה היו"ר ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), אמר חגי מויאל, המפקח הארצי על אלימות במשפחה במשרד כי "יש יותר ממקרה אובדנות אחד שיש לו חיבור למקרה של אלימות במשפחה", והוסיף כי למשרד ידועים שני גברים ושתי נשים שהתאבדו על רקע זה.

יו"ר הוועדה ח"כ תומאסלימאן, כינסה את דיון החירום לאחר שבמהלך החודש שעבר נרצחו ארבע נשים על רקע אלימות במשפחה. ח"כ תומאסלימאן אמרה בדיון כי מתחילת תוקפן של הגבלות התנועה, "נשים נכנסו לבתים ובעצם נכנסו למלכודת, נכנסו למקום הכי מסוכן עבורן. הן סגורות עם הגבר האלים, שזה יכול להיות אלימות פיזית, נפשית, מינית". היא ביקשה להעביר מסר לאותן נשים: "בבית יש אלימות, אל תישארו".

הדיון המיוחד של הוועדה לענייני רווחה ועבודה בכנסת שכינסה הבוקר היו"ר ח"כ עאידה תומאסלימאן (צילום: הכנסת)

יצוין שביום רביעי שעבר נמסר ממשרד הרווחה כי מספר התלונות על אלימות במשפחה בשבועיים שקדמו לכך היה גבוה פי ארבעה לעומת החודש הראשון שבו חלו הגבלות יציאה מהבתים בשל משבר הקורונה. מנתוני המשרד עולה כי ב-12 הימים שעברו מ-16 באפריל ועד יום שני שעבר, התקבלו 400 תלונות על אלימות במוקד 118 – ממוצע של יותר מ-33 פניות ביום. זאת בהשוואה ל-244 פניות על אלימות שהתקבלו בכל החודש הראשון של משבר הקורונה בישראל, בין 15 במארס ל-15 באפריל ממוצע של שמונה פניות ביום.