אקדמיה לשוויון: בטורקיה נמשך גל המשפטים והמאסרים של מרצים בהשכלה הגבוהה

גל המשפטים והמעצרים של האקדמאים בטורקיה נמשך, כך נמסר מ"אקדמיה לשוויון". יותר מ500 אנשי אקדמיה שחתמו בינואר 2016 על העצומה "אנחנו לא ניקח חלק בפשע הזה" בה קראו לחידוש תהליך השלום עם הכוחות הכורדיים כבר נאלצו לעבור שימוע אחד לפחות; על עשרות נגזרו תקופות מאסר. "מאות מרצים באוניברסיטאות פותחים את היום בחשש שמא היום הצו יגיע; מאות חוקרים ומרצים שפוטרו על פי תקנות לשעת חירום, לא רק שאינם יכולים להיות מועסקים שוב במשרה ציבורית, אלא שהם אינם זכאים לדמי אבטלה ונאסר עליהם לצאת מהמדינה".

עברה כמעט שנה מאז יצאה משלחת "אקדמיה לשוויון" לאיסטנבול לעמוד לצד עמיתיהם וכדי לשמש כמשקיפים בינלאומיים במהלך הדיונים המשפטיים. מאז, התהדקו היחסים האישיים, המקצועיים והארגוניים של האקדמאים מישראל עם חברי תנועת "אקדמאים למען שלום" המאגדת את האקדמאים והאקדמאיות הנרדפים בטורקיה.

2018-12-23_195515

שוטרים נגד מרצים בפתח האוניברסיטה באיסטנבול (צילום: אברנסל)

מאות חברי "אקדמיה לשוויון" התבקשו להמשיך בסולידריות הפעילה עם המרצים הטורקים ולהפיץ ברבים את דבר מעצרם. כמו כן "יש לתמוך מקצועית. אם מתפנה במחלקה שלכם משרה, אם אתן מארגנות כנס או מחפשים כותבים למהדורה מיוחדת של כתב עת: זכרו את הקולגות בטורקיה. פנו לאקדמאים למען שלום – ישירות או דרכנו – והם יפנו אתכם לחוקרים וחוקרות בתחומים הרלוונטיים".ה עוד ניתן לתמוך כלכלית במפוטרים באמצעות התאחדות העובדים והעובדות בחינוך ובמדע. "יש לזכור שזה לא מתחיל ולא נגמר בטורקיה. אל לנו להעלים עין מרדיפה והשתקה של אקדמאים בכל מקום: במחלקה שלנו, בברזיל, בהונגריה ובשטחים הפלסטינים הכבושים", נמסר עוד.

אקדמיה לשוויון בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/academiaforequality