אפריל במועדון הקולנוע של הגדה השמאלית: סרטים ממצרים, צרפת, נורבגיה וגרמניה

במהלך חודש אפריל ומדי מוצאי שבת, במועדון הקולנוע של הגדה השמאלית, יוקרנו סרטים ממצרים, צרפת, נורבגיה וגרמניה. במוצאי שבת ,8 באפריל בשעה 20:00 יוקרן הסרט הצרפתי "הימים שאני לא קיים" של הבמאי ז'אןשרל פיטוסי 111 דקות, צרפתית, תרגום לאנגלית).

2017-04-02_204732

לאנטואן אין לא אתמול ולא מחראנטואן סובל מתסמונת נדירה, למעשה אף אחד אחר אינו סובל ממנה חוץ ממנו. תסמונת זו גורמת לו לחיות כל יומייםכיצד חי אדם, היודע שבבוקר למחרת יעלם וביום שאחרי יחזור להווייתו, כאלו כלום לא קרה? פיטוסי במאי צרפתי מבריק, העובד בדרך כלל באופן עצמאי והרחק מהשדרה המרכזית, מייצר כאן מהתלה קיומית ועצובה שממשיכה להדהד גם אחרי שהסרט מסתיים, בדומה למצבו של אנטואן, גיבור הסרט. יש סרטים שנוכחותם העדינה בעולמנו מאפשרת רק למעטים לגלותםכמו סודות שמורים או שיר המסתתר בין דפי הספר הרבים. תיערך שיחה אחרי הסרט עם תום שובל.

במוצאי שבת 15 באפריל בשעה 20:00 יוקרן הסרט המצרי הקלסי "באב אל חדיד" (שער הברזל) מ-1958 של במאי המנוח יוסף שאהין (דקות, ערבית, תרגום לאנגלית). זהו אחד מסרטיו הטובים ביותר של שאהין, גדול במאי מצרים. בסגנון ניאוריאליסטי, שאהין בונה את עולם הסרט בתחנת רכבת בקהיר, כאשר הוא עצמו מגלם את הדמות הראשית בסרט, קינאווי, מוכר העיתונים שסובל מנכות פיזית ומנטלית. קינאווי מאוהב בהנומה מוכרת המשקאות הקרים, היא סימפטית כלפיו מתוך רחמים ומשתפת פעולה עם ניסיונות הפלירטוט שלו, אך בפועל היא מאוהבת באבוסריע מנהיג הסבלים והשניים עומדים להתחתן. כאשר הדבר נודע לקינאווי, הוא מראה לכולם מה זה אובדן שפיות.

הסרט נגנז אחרי יציאתו לבתי הקולנוע אז בשל תגובות הקהל הזועמות  אך חזר למסכים 20 שנים מאוחר יותר. שיחה אחרי הסרט עם תאופיק אבוואיל.

הסרט הנורבגי "אוסלו 31 באוגוסט" מ-2011, של הבמאי יאוכים טרייר, יוקרן מוצאי שבת 22 באפריל בשעה 20:00 (95 דקות, נורבגית, תרגום לאנגלית). באוסלו, ביום 30 באוגוסט, אנדרס מכור לסמים לשעבר, יוצא לחופשה של 24 שעות ממרכז הגמילה בו הוא מאושפז. הוא מחפש סיבה לחיות או אומץ למות. זה היה הסרט השני של טריירפרמיירה בפסטיבל קאן ובעקבותיה שורה של פסטיבלים, פרסים ופולמוסים. שיחה אחרי הסרט עם נדב לפיד.

במוצאי שבת 20 באפריל בשעה 20:00 יוקרן הסרט הגרמני "רישומי וידאו של מהפכה"

של הבמאים הארון פארוקי ואנדרי אוז'יקה (1992, 106 דקות, רומנית עם תרגום לאנגלית).

באירופה בסתיו של 1989, ההיסטוריה מתרחשת לנגד עינינו. "רישומי וידאו של מהפכה" מספר את סיפורה של המהפכה הרומנית של דצמבר 1989 בבוקרשט בתצורה של היסטוריוגרפיה חדשה מבוססת מדיה. הסרט מתחיל בנאומו הפומבי האחרון של ניקולאי צ'אושסקו ומסתיים בשידור משפט השדה שנערך לו. שיחה אחרי הסרט עם אבי מוגרבי.

מועדון הקולנוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/LeftBankMC