אפליה כלפי הציבור הערבי בשכונת הנבנית במעלות תרשיחא על ידי משהב

האגודה לזכויות האזרח עתרה לאחרונה לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה נגד רשות מקרקעי ישראל, בשל כך שלא הפעילה את סמכויותיה מול חברת נדל"ן שהפלתה במכירת דירות. חברת משהב בונה פרויקט בעיר מעלות תרשיחא, בקרקע שבה זכתה במכרז, שבו סעיף מפורש האוסר על אפליה. במסגרת בחינה של בוחנים (טסטרים) שיזמה האגודה, התגלה שבעוד שללקוחות יהודיות נאמר שיש מבצע מכירות ונתנו להם מחירי מבצע, ללקוח ערבי נאמר שהמבצע הסתיים, ומחיר הדירות שננקב היה גבוה משמעותית. כמו כן, בניגוד לשירות ללקוחה היהודייה, הלקוח הערבי לא קיבל מענה מהחברה והיה צריך להתקשר מיוזמתו שש פעמים עד שעלה בידו לקבל מנציגת החברה פרטים, שהתגלו בדיעבד כשקריים.

2017-04-17_154827

שכונת אורנים במעלות תרשיחא (צילום הדמיה: משהב)

לאחר בדיקת האגודה פנתה גם תחקירנית ערוץ 2 לחברה כלקוחה יהודייה וקיבלה את מחירי המבצע. בתשובה לשאלותיה אם יהיו דיירים ערבים בפרויקט השיבה לה נציגת החברה כי "משהב בונה לציבור ציוני".

מהאגודה נמסר עוד "לפני תשעה חודשים פנינו לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בבקשה שתפעיל את סמכויותיה ותקנוס את חברת משהב בשל האפליה הסמויה שנחשפה. רמ"י ביקשה את התייחסות החברה, וזו הכחישה שהפלתה. תזכרנו את רמ"י שוב ושוב אך היא מסרבת להכריע ולהפעיל את סמכויותיה. בעתירה אנו טוענים כי במחדלה להפעיל את סמכויותיה רמ"י מפרה את חובתה לשמור על שיווק שוויוני של המקרקעין."