אף אחד לא ביקש חל"ת: המורים יקבלו שכר מלא בעת משבר הקורונה

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, נפגשה אתמול (ראשון) עם נציגי משרד האוצר ודרשה כי שכרם של עובדי ההוראה ישולם במלאו. בפגישה הסבירה המזכ"לית, כי עובדי הוראה שעובדים מהבית, עובדים לפעמים קשה יותר מאשר בהוראה פרונטלית ולכן אין שום סיבה שלא יקבלו שכר מלא.

חינוך מרחוק לילדי הגן בעת משבר הקורונה (צילום: משרד החינוך)

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שיגר אתמול מכתב לרבבות חברי הארגון ובו הבהיר ש"ההסכם הקיבוצי עמנו מגדיר את השכר שכל אחת ואחד מאיתנו צריך לקבל תמורת עבודתו בהתאם להיקף משרתו הקבוע שבו שובץ ועבד מתחילת שנת הלימודים. אנחנו לא שובתים ולא ביקשנו חל"ת. במקרה של שביתה, מכריז ארגון המורים על כך מראש ולא עשינו זאת. מכאן שאין זו שביתה. חופשה ללא תשלום (חל"ת) מקבל רק מי שביקש בכתב ממעסיקו, דבר שלא נעשה על ידינו וגם המורים לא ביקשו חל"ת".

עוד הוא הסביר ש"מפאת המצב המיוחד שמדינת ישראל נקלעה אליו במאבק עם נגיף הקורונה, החליט משרד החינוך, בתיאום עמנו, להמשיך את עבודתנו מהבית באמצעות המדיה הדיגיטלית, מערכת הקשר הביתספרי, מערכי שיעור מצולמים ועוד אמצעים הקשורים למערכת החינוך. אנחנו ממשיכים לשמור על מתח לימודי, להכין את התלמידים לבחינות סיום, למבחני בגרות ולביצוע פרויקטים שונים, להיות להם למשענת רגשית ולהמשיך לעסוק בעבודתנו החינוכית. לאור זאת, כל חרושת השמועות על הארכת שנה"ל, על ביטול חופשות, על הפחתת שכר וכד' הן בגדר 'בלוני ניסוי' המשוחררים עלידי המעסיקים השונים". ארז הדגיש ש"לא ניתן יד לכל פגיעה בציבור חברינו המורים ואני מבקש מכל מי שנלחץ להירגע, לפחות בתחום של יחסי עבודה ותנאי עבודה. עד כה לא התקיים כל דיון עמנו במשרד האוצר. וגם אם יתקיים, לא נוותר על זכויותינו".