אסיפה כללית של עיתונאי רשות השידור לקראת ההצבעה בכנסת על התיקון לחוק

ועד העיתונאים ברשות השידור יקיים ביום ראשון הקרוב אסיפה כללית של עיתונאי הרשות לקראת ההצבעות הצפויות בכנסת בשבוע הבא על התיקון לחוק השידור הציבורי שלפיו תאגיד השידור יעלה לאוויר ב-15 במאי ובמקביל יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה. על כך מוסר חיים ביאור בעלון המקוון של אגודת העיתונאים בתלאביב.

יו"ר ועד העיתונאים ברשות, מיקי קליין, אמר כי לאסיפה, שתתקיים באולפן נקדי בירושלים, יגיעו גם עובדים ברשות שאינם עיתונאים ויידונו בה זכויות העובדים לנוכח השינוי הצפוי בהסכמי הפרישה ברשות בשל הדחייה בת השבועיים במועד עלייתו של תאגיד השידור. "לעובדים יש המון שאלות, למשל מה קורה אם יחתמו על הסכמי פרישה והרשות תמשיך להתקיים או מה קורה לגבי עובדים שהתמהמהו בהגשת תביעות החוב שלהם מהמעסיק", הוא אמר.

2017-04-21_164952

עובדי רשות השידור מפגינים מול ההסתדרות בתלאביב (צילום: אגודת העיתונאים בת"א)


עם זאת, קליין מסר כי "האסיפה עשויה להתפתח לנושאים שמעבר לעניינים הכספיים", ולא מן הנמנע שנחליט על חידוש המאבק, לרבות הפגנות מחאה של העובדים, לנוכח אי הוודאות העצומה שאנו נתונים בה". יצויין , שוועד השני הפועל ברשות השידור, המייצג את ההנדסאים והטכנאים ובראשו עומד משה שגב, אינו שותף לאסיפת עובדים הזו, אף כי לדברי קליין, אנשי ההנדסה "ודאי יגיעו לאירוע". עם זאת, שגב אמר כי אף הוא מתכנן אסיפת עובדים, לנוכח התיקון לחוק התאגיד "שאינו מגן עלינו כלל, פרט לקומץ של עיתונאים שיעברו לתאגיד החדשות והאקטואליה העצמאי". עם זאת, לדברי שגב, מועד האסיפה שהוא מתכנן טרם נקבע, אלא ייקבע "כשיהיה לנו מה לעדכן את העובדים".

 במקביל נודע כי ועד העיתונאים ברשות מכין מסמך עמדה לתזכיר החוק החדש שבה הוועד יעלה השגות לגבי חטיבת החדשות והאקטואליה החדשה שתוקם בנפרד מהתאגיד. המסמך יטען שהחטיבה החדשה חייבת לכלול גם חדשות באנגלית, ערבית, רוסית ואמהרית וגם לכלול את כל התוכניות בענייני דיומא ואלה הדוקומנטריות. למעשה מבקש הוועד להגדיל את היקף פעילותה של חטיבת החדשות והאקטואליה, כדי שזו תוכל לקלוט אליה מספר גדול ככל היותר של עיתונאים מרשות השידור.