אסיפה הארצית של פעילי המפלגה הקומוניסטית לקראת הבחירות המוניציפליות

אסיפה ארצית של פעילי המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) במישור המוניציפלי לקראת הבחירות המוניציפליות נערכה אתמול (שבת) בשפרעם. לאסיפה הגיעו כ-100 משתתפות ומשתתפים מכל רחבי הארץ וחלקם אף נשאו דברים.

2018-03-04_194245

נועה לוי נואמת בעת סכסוך עבודה במכללה האקדמית ת"איפו (צילום: זו הדרך)

ח"כ לשעבר מוחמד נפאע (חד"ש) טען כי יש לנתח את הבעיות העיקריות שנוצרו ברשימה המשותפת לפני כריתת בריתות דומות בבחירות המקומיות. ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) קראה להחליט על מפתח ייצוג נשי של 50% לפי מפתח של "ריץ׳רץ׳", כלומר במקומות הזוגיים או האיזוגיים ובכך להפוך אותן "לבחירות בעלות מעמד היסטורי".

ח״כ לשעבר עסאם מח׳ול (חד"ש) הדגיש שיש להשתמש בבחירות המוניציפליות ככלי לפוליטיזציה של הציבור, ולכן אסור להסתפק בשאלות מקומיות. לדבריו יש להבליט את עמדות הקומוניסטים ברשימות המוניציפליות.

עו"ד נועה לוי, מזכירת חד"ש בת"א, סיפרה כי הקו המרכזי שיוביל רשימת שמאל בת״א ויפו – עירייה למען תושביה, ולא למען משקיעיה. היא הוסיפה: "הנקודות הקריטיות עבורנו כבסיס להתמודדות מוניציפלית בתל אביב יהיו התנגדות לגזענות, כלפי ערבים, כלפי מבקשי המקלט האפריקאים המיועדים לגירוש; התנגדות לקפיטליזם, כלומר להעדפת בעלי ההון על התושבים הוותיקים ושותפות יהודיתערבית".