אנשי שמאל במצרים וקומוניסטים סודאנים מתנגדים לנרמול על חשבון הפלסטינים

המפלגה הקומוניסטית הסודאנית, המפלגה הקומוניסטית המצרית והמפלגה הסוציאליסטית המצרית פרסמו בשבוע שעבר הודעה משותפת בגנות הסכם הנורמליזציה בין סודאן וישראל. כך מסר העיתון "אל-אתיחאד".

מסיבת עיתונאים של ההנהגה הקומוניסטית, השבוע בח'רטום, בירת סודאן (צילום: המפלגה הקומוניסטית של סודאן)

 

בהודעה המשותפת, שנמסרה בתום ישיבה של נציגי שלוש המפלגות בקהיר, הדגישו הקומוניסטים הסודאנים את התנגדותם להסכם הנורמליזציה, והוסיפו: "רוב העם הסודאני והכוחות הפוליטיים העיקריים בו דוחים את הצעד הזה שקידמו הרשויות בסודאן מבלי להתייעץ עם איש, תוך הפרה בוטה של החוקה. המפלגה הקומוניסטית הסודאנית פועלת להקמת חזית רחבה עם כל הכוחות הלאומיים הסודאניים למאבק בהסכם המסוכן הזה, במטרה לבטלו". עוד הדגישה ההודעה את חשיבות הקמת חזית עממית ערבית שתתנגד לנורמליזציה עם ישראל כל עוד נמשך הכיבוש, ותתמוך בעם הפלסטיני במאבקו למען הגשמת שאיפותיו הלאומיות הלגיטימיות.

לבד מסוגיית הנורמליזציה, עסקה ההודעה גם במצב הפוליטי בסודאן בעקבות המהפכה העממית שהפילה את הדיקטטור האסלאמיסטי עומר אלבשיר באפריל 2019. הנציגים הסודאנים תיארו את שלבי המהפכה שהתרחשה בארצם, והדגישו את דבקות העם הסודאני במטרות ובעקרונות המהפכה, ובראשם – בניית סודאן דמוקרטית, המבוססת על הכרה בעושר שבגיוון האתני שלה. כמו כן הצהירו בדבר מחויבותם של הכוחות המהפכניים בסודאן לשחרור המדינה מההגמוניה של האחים המוסלמים והכוחות העושים הון פוליטי מהדת; ועל שאיפתם לסודאן עצמאית, המסתמכת על עושרה הטבעי והאנושי.

שתי המפלגות המצריות הדגישו את תמיכתן בעם הסודאני ואת הקשר החשוב בין שני העמים, החולקים היסטוריה משותפת ואת מי נהר הנילוס. ההודעה המשותפת נחתמה בהבעת הערכה עמוקה ליחסים הקרובים הנמשכים בין העמים הסודאני והמצרי.

 

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"