אנשי להב"ה ניסו לפוצץ אירוע הדלקת נר חנוכה של תג מאיר בירושלים

קומץ אנשי הארגון הפשיסטי להב"ה בראשות היו"ר בנצי גופשטיין וברוך מרזל הגיעו אמש (שני) למתחם התחנה בירושלים במטרה "לפוצץ" אירוע הדלקת נרות בין דתית קיימו ארגון תג מאיר וקהילת ציון. באירוע הדלקת הנרות, שהפך למסורת בשנים האחרונות, משתתפים יהודים, נוצרים ומוסלמים ומטרתו לקרב לבבות.

2017-12-19_204143

ברוך מרזל (במרכז התמונה) מגורש על ידי ממשתתפי אירוע הדלקת נרות חנוכה של תג מאיר, אתמול, בירושלים (צילום: תג מאיר)

 

בתחילה עמדו בריוני הימין הקיצוני בצדי המתחם, הניפו שלטים בהם נכתב "באנו חושך לגרש" ו"מתייוונים ליוון"; ובהמשך, הם החלו להתקרב למקום אירוע הדלקת הנרות כשהם מתעמתים עם המאבטחים וקוראים "מתייוונים ליוון". אך משתתפי האירוע, כמאתיים פעילי תג מאיר וחברי קהילת ציון, החלו בתגובה לשיר ולרקוד. לבסוף אנשי הימין הקיצוני המופתעים לוו על ידי שוטרים החוצה.

את נרות החנוכייה הדליקו נעם וילדר, מקדמת המדיניות של פורום תג מאיר שמציין השבוע שש שנים להקמתו, והפעיל החברתי אמיר אבו חמד. וילדר אמרה בעת הדלקת הנר: "המאבק היום-יומי בפשעי השנאה והגזענות, הלובשים פנים שונות, מהשחתת השפה הערבית בשלטי רחוב ועד פעולות אלימוֹת כלפי אנשים ומוסדות, מחייב אותנו להאיר לציבור מדי יום מסר של סובלנות וכבוד הדדי. אני נרגשת לייצג את הפורום באירוע זה, לא כל שכן לצד אמיר. העמידה שלנו כאן יחד היא סימבולית בעיני, לא פחות. הכרנו בעקבות אירוע מצער שאמיר חווה, אירוע אישי שבמהרה הפך לציבורי". אבו חמד הוסיף: "זה מה שמביא בתור בן אדם אתיאיסט לכאן. חשוב לי להדליק אור במקום אש והכי חשוב להחזיר את ההערכה לתג מאיר".