אנשי ימין מתכוונים לשבש את הפגנת הפליטים נגד חוק הפיקדון במוצ"ש

במוצאי שבת הקרוב תתקיים בתל אביב הפגנה של מבקשי מקלט נגד חוק הפיקדון. אל המפגינים יצטרפו פעילי הארגונים לסיוע לפליטים ולמהגרים. מולם מתכוונים להפגין כמה מתושבי דרום תל אביב, תומכי הימין, שידרשו "להשאיר את חוק הפיקדון במתכונתו הנוכחית ולקדם את גירושם של המסתננים למדינה שלישית".

2017-06-08_191043

שפי פז, העומדת מאחורי ההפגנה, אמרה לערוץ 7 כי "השמאל רוצה לשמר את המסתננים בתל אביב כדי שימשיכו לשרת אותם". היא הוסיפה "לצערי אני יכולה לומר שבשמאל חזקים בהפגנות ברחובות, הימין לא מבין שחלק גדול מהשיח הציבורי ומדעת הקהל נקבע ברחוב. הציבור שלנו כבר מיואש וממעט להגיע להפגנות ולכן קשה לנו מאוד להביא אנשים להפגנות".

בניגוד לקריאות הגזעניות, מטה מרכז של כוח לעובדים החליט להצטרף להפגנה. הארגון נמסר כי "כוח לעובדים לתמוך במאבק נגד החלטת המדינה לנכות 20% משכר הנטו של מבקשי מקלט ולהתנות את קבלת הסכום שנצבר בעזיבה את הארץ, ולהצטרף כגוש להפגנה נגד ההחלטה. כארגון עובדים דמוקרטי, איננו יכולים לשאת את הקיצוץ הדרקוני בשכרם המועט גם ככה של עובדים, לא משנה מהו מוצאם ומהו מעמדם המשפטי. הפקדה כפויה של חמישית מהמשכורת לטובת קרן שקבלתה מותנית בעזיבת המדינה, ושאין ודאות שכל העובדים אכן יזכו לקבלה גם אם יעזבו (שכן הבירוקרטיה הישראלית המתסכלת כשלעצמה קשה הרבה יותר עבור עובדים מוחלשים, במיוחד כאלה שיימצאו, אם וכאשר, בתהליכי עזיבה את המדינה), היא לפני הכול פגיעה חמורה בזכויות עובדים, מנוגדת לערכים הבסיסיים ביותר של כוח לעובדים, ואנו מתנגדים לה מכל וכל".

בהזמנה להפגנה נאמר כי "החל מחודש מאי דורשת מדינת ישראל מהמסעדנים לנכות 20% מהשכר נטו של עובדים מאריתריאה וסודאן. אותם 20% יופרשו לקופה והכסף שיצטבר בה יוחזר לבעליהם רק לאחר שאלו יעזבו את המדינה. מדובר בלהטוט משפטי אכזרי, שנועד לגרש את מבקשי המקלט בפועל, מבלי להצהיר על מדיניות גירוש, שהיא מדיניות בלתי חוקית ואסורה. אנשים דוגמת השרה מירי רגב מצהירים על כך בגאווה. 'קרן הפיקדון' תגזור על אלפי מבקשי מקלט עוני מחפיר: עוד ילדים רעבים ללחם, עוד חסרי בית ברחובות, עוד אנשים שאין להם מה להפסיד. אנחנו, אזרחי המדינה ביחד עם מבקשי המקלט, קוראים וקוראות לביטול קרן הפיקדון!". ההפגנה תצא משדרות רוטשילד 2, בשעה 20:00 ובסופה תתקיים עצרת בכיכר הבימה.


ההפגנה הפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/220244551813026

עצומה נגד חוק הפיקדון:
https://www.atzuma.co.il/antihumiliation