אמנסטי קורא להסיר את המצור הבלתי חוקי מעל רצועת עזה הנמשך עשור

ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי קרא בסוף השבוע להסיר את המצור על רצועת עזה הנמשך כעשור. לדברי הארגון החלטת ממשלת ישראל מהשבוע שעבר להגביל את אספקת החשמל לרצועת עזה לשעתיים עד שלוש ביום, תשפיע באופן הרה אסון על תשתיות עזה ההרוסות ותגרום לאסון בריאותי ציבורי. המהלך יסכן גם את חייהם של אלפי בני אדם, בהם חולים המאושפזים בבתי החולים בטיפול נמרץ או באשפוז קבוע, ותינוקות שנזקקים לסיוע מערכות תומכות חיים.

2017-06-18_192650

עזה ללא חשמל (צילום: אל ג'זירה)

תושבים ברצועה סיפרו לאמנסטי כי הקיצוצים הקודמים באספקת החשמל כבר השפיעו על כל פן אפשרי בחיי היוםיום. עבור תושבי רבים ברצועה אשר גרים בבניינים רבי קומות, אי אספקת חשמל פירושה שלא ניתן להעביר מים נקיים לדירותיהם בצנרת משום שמשאבות לא עובדות, ולכן הם תלויים בחלופה היקרה של שימוש בבקבוקים ובמכלים כדי לבשל, לנקות ולהתקלח. כמו כן, המעליות במבנים הללו אינן מתפקדות והקשישים או בעלי המוגבלויות אינם יכולים לצאת מבתיהם.

מוחמד אבו רחמא, תושב העיר עזה, אמר כי בשל הקיצוצים באספקת החשמל, הוא, אשתו ושלושת ילדיהם אינם יכולים להשתמש במים באופן ראוי ואינם יכולים לתכנן דברים פשוטים כגון שימוש במקרר לאחסון אוכל, ובשעות הערב הילדים אינם יכולים ללמוד או לקרוא, משום שאין חשמל. "החיים שלנו במשבר מאז שהחל המצור לפני עשר שנים. זה לא חדש. אבל מה שקורה עכשיו… זה אסון… זה לא מוסרי שהם מכריחים אותנו לחיות כך. כולם בעזה נפגעו ממה שקורה פה. אף אחד לא יוצא ללא פגע. זה אומר שאנחנו נאלצים לחיות בחום הבלתי נסבל הזה בלי מאווררים, שלא לדבר בכלל על מיזוג אוויר, ואני מדבר על אלה מאיתנו שהיו ברי מזל ובתיהם עדיין עומדים על תילם ולא נהרסו במלחמה האחרונה. אנחנו נחנקים", סיפר אבו רחמא.