אל-אתיחאד: בגלל החרמת ראשי הרשויות הערביות בוטלה הפגישה שתוכננה עם נתניהו

העיתון "אלאתיחאד" חשף בצהריים (שבת) שבגלל התנגדותם של ראשי הרשויות הערביות בוטלה הפגישה שתוכננה להתקיים מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אמש קראה חד"ש לראשי הרשויות להחרים את המפגש עם הגזען נתניהו, בהמשך למחאות שנערכו השבוע בנצרת ובאום אלפחם בעת ביקוריו. כמו כן, מספר יישובים ערביים קראו להחרים את הפגישה בינם לבין נתניהו. חד"ש הדגישה שמדובר בניצול פוליטי של אוזלת יד של ממשלת הימין במאבק  באלימות, ודרשה לבטל את הפגישה שאמורה הייתה להיערך באמצעות זום.

ראש עיריית סכנין ד"ר ספואת אבו ריא (צילום: אל אתיחאד)

על החרמת הפגישה, שיזם איש הליכוד ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בתיאום עם יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות מודר יונס, הודיעו בין היתר ראש מועצת כפר כנא יוסף ד"ר עואודהראש עיריית סכנין ד"ר ספואת אבו ריא, ראש עיריית עראבה ואכד עומר, ראש עיריית כאוכב אבו אלהיג'א זאהר סלאח, וראש עיריית טירה מאמון עבד אלחי. אבו ריא, פעיל חד"ש, אמר ל"אל אתיחאד" שאין בדעתו "להצטרף למערכת הבחירות של ראש הממשלה"

ראש מועצת כפר כנא, ד"ר יוסף עואודה, אמר כי "קיבלתי הזמנה רשמית להשתתף ביום ראשון בישיבה יחד עם נתניהו וראשי הרשויות המקומיות. בישיבה זו 'ידונו' בנושא הפשע בחברה הערבית. ראשית, כמו בכל מקום בעולם, האחריות למיגור הפשע והלחימה בכנופיות פליליות מוטלת על הממשלה והמנגנון המשטרתי שלה. ראינו את אותה ממשלה ואותה משטרה מצליחות לבצע את המוטל עליהן בחברה היהודית לפני כמה שנים. שנית, כל ילד בערים הערביות יודע שלמשטרה יש את השמות והמבנים של כל ארגוני הפשע למיניהם שוק שחור, בית בושת, סחר בנשק, סחר בסמים וזנות".

"אם המטרה היא קמפיין בחירות, אני לא מקבל את העובדה שאהיה שותף לניצול הדם של צעירינו בתעמולת בחירות. יחד עם זאת, עלינו להמשיך ולדרוש מהממשלה למלא את חובתה במעשים ולא בדיבורים, נהלים ודיונים. אני מצדיע לאנשי אום אלפחם, טמרה, בסמת טבעון והנגב על התקוממותם נגד האלימות, וקורא לכל החברה שלנו לעשות אותו דבר", הדגיש.

בתוך כך, אמש פורסם בערוץ 12 כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס מתכנן לפרוש מהרשימה המשותפת, ולהקים מפלגה חדשה שצפויה לקבל רוח גבית מעלי סלאם, ראש עיריית נצרת המקורב לנתניהו. זאת, לאחר שבמשותפת ביקשו מעבאס לשנות את גישתו כלפי הימין ונתניהו, והוא סירב. נתניהו פועל בימים האחרונים לקבל את תמיכתם של האזרחים הערבים, ואף ביקר לאחרונה בנצרת במסגרת קמפיין הבחירות