אלפי תלמידים ומורים הפגינו בכיכר רבין נגד שר החינוך ההומופוב והגזען ודרשו את פיטוריו

אלפי בני נוער ואנשי חינוך השתתפו הבוקר (רביעי) בהפגנה נגד שר חינוך ההומופוב והגזען, הרב רפי פרץ, בכיכר רבין בתל אביב. את ההפגנה יזמה מועצת התלמידים העירונית של תל אביב-יפו בעקבות הסערה שחוללו דבריו של רפי פרץ בריאיון שפורסם ביום שישי האחרון ב"ידיעות אחרונות", כולל התבטאויות להט"בופוביות קשות ותמיכה בסיפוח השטחים הפלסטינים הכבושים והשלטת משטר אפרטהייד על תושביהם. התארגנות התלמידים החלה במספר בתי ספר בתל אביב, בהם עירוני ד', אליאנס, עירוני ט', עירוני א', תיכונט, גאולה, תיכון חדש, ליידי דייויס ועירוני ה'. אך להפגנה הגיעו תלמידים מכל גוש דן, רמת השרון, רעננה, הרצליה ואף מהגליל התחתון. המפגינים נשאו שלטים שנכתב עליהם "באנו חושך לגרש", "לא בבית ספרנו" ו"רפי רפי אל תדאג, עוד נראה אותך בדראג".

הפגנת אלפי התלמידים, הבוקר, בכיכר רבין נגד שר החינוך הגזען וההומופוב (צילום: איגי)

 

על פי ידיעה ב"הארץ", בכירים במשרד החינוך פנו בימים האחרונים למנהלי תיכונים בתל אביב, והזהירו אותם מפני שיתוף פעולה עם ההפגנה שנערכה הבוקר. בימים האחרונים העבירו בכירים במחוז תל אביב של משרד החינוך מסר למנהלים, לפיו אסור להם לאשר את השתתפות התלמידים בהפגנה. זאת, בטענה כי הדבר מנוגד לחוזר מנכ"ל האוסר על היעדרות ללא אישור בזמן לימודים.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הביע תמיכה בהפגנת התלמידים. "אני מברך וגאה במועצת התלמידים ותלמידי ישראל על המעורבות החברתית שלהם, והעמידה המוסרית על זכותו של כל אדם לחיות על פי דרכו. במעשיהם הם מפגינים אזרחות מעשית למופת", מסר ארז.

בתוך כך, למעלה מ-200 אנשי ונשות חינוך חתמו על גילוי דעת שהופץ ברשתות, תחת הכותרת: "כהניזם – לא בבית ספרנו". הם מגנים את שיתוף הפעולה בין שר החינוך ומפלגתו לבין מפלגת עוצמה יהודית ומוסיפים: "אנו, אנשי חינוך בישראל, מביעים בזאת את המחויבות העמוקה שלנו לערכי הדמוקרטיה והפלורליזם, שהם ערכי היסוד של מדינת ישראל, כפי שמנוסחים במגילת העצמאות". במקביל, מפגינים הניפו דגל שחור ודגל הגאווה מחוץ למשרד החינוך בירושלים במחאה על הריצה המשותפת של פרץ ובן גביר.

במאמר הראשי שפורסם היום בשבועון "זו הדרך", נאמר: "כיצד נותר בתפקידו הרב פרץ, המקומם רבים בציבור פעם אחר פעם מאז מונה לשר החינוך בממשלת המעבר ביוני אשתקד? את התשובה יש לחפש דווקא אצל 'הקוסם', ראש ממשלת הימין בנימין נתניהו, אשר מקיף את עצמו בגזענים, בחשודים בפלילים ובמחרחרי מלחמה כל הדרך לכלא מעשיהו. זה מה שניתן לצפות מראש ממשלה הנאשם בשוחד, אשר עושה הכל כדי לברוח ממשפט, ושאין לו גבולות אתיים. רפי פרץ הוא סכנה לדמוקרטיה, הוא סכנה לשלום וסכנה לחינוך – ולכן הוא חייב ללכת הביתה. כחול לבן צריכה להתחייב כבר עתה, שבניגוד למה שאירע בעקבות הסיבוב הקודם, הפעם רפי פרץ אפילו לא יוזמן למו״מ הקואליציוני. בבחירות שיתקיימו ב-2 במארס חייבים להצביע לרשימה המשותפת – הכי רחוקה מנתניהו ומרפי פרץ והכי מסורה למערכה לשוויון, לדמוקרטיה ולשלום".