אלפי עובדי התעשייה האווירית באסיפת מחאה: אנחנו יודעים להילחם מתי שצריך

אלפי עובדים בתעשייה האווירית השתתפות הבוקר (שני) באסיפת מחאה שנערכה במתקניה. כך מסר העיתון "גלובס". במהלכה הודיע יו"ר ארגון העובדים, יאיר כץ, כי יתנגד להארכת הסכם הצמיחה בחברה, שצפוי לפקוע בסוף החודש. זאת, חרף דרישות ההנהלה להאריך אותו בתקופה נוספת ולגרום לפיטורי כ-600 עובדים ולהורדת שכר. בוועד הבהירו כי במקרה שהנהלת החברה תיבחר לנקוט מהלכים חדצדדיים, אלה ייענו במאבק חסר תקדים בהיקפו.

האסיפה שנערכה הבוקר בתעשייה האווירית (צילום: ארגון העובדים)

באספת מחאה, שבה השתתפו עלפי הערכות כ-4,000 מעובדי החברה, אמר כץ: "הסכם הצמיחה מבחינתי ומבחינת העובדים נגמר. באנו בכוונות טובות ופעלנו מתוך אחריות ושיקולדעת, אך לא לעולם חוסן. ידינו מושטת לשלום, ואנו נכונים לפתרון. אני לא מקדש מלחמה, ואני מעדיף לא לקבל פרס אחרי שרבים יפלו במערכה הזאת. אני מעדיך להיות זה שמנע את המלחמה. ואנחנו יודעים להילחם מתי שצריך". מדובר באספת מחאה ראשונה מתוך שורה של אספות דומות שייערכו ביומיים הקרובים באתרים המרכזיים של התעשייה האווירית, ובהם מפעל אלתא באשדוד ומפעלי החברה ביהוד.

המהלכים שהנהלת התע"א מבקשת לקדם כוללים את הארכת הסכם הצמיחה שנחתם בקיץ 2016 עם העובדים, ובמסגרתו הם ויתרו על שורה של הטבות ועל עדכוני שכר בהתאם לסיכומים שהושגו ב-3 השנים האחרונות במגזר הציבורי.