אלפי עובדים סוציאליים זועמים חסמו את צומת עזריאלי בתל-אביב

אלפי עובדים סוציאליים חסמו הבוקר (חמישי) את צומת עזריאלי בתלאביב והפגינו ברחוב קפלן במסגרת מאבקם לשיפור תנאי העבודה והשכר. יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, אמרה למתכנסים "שלא יבלבלו את המוח. אנשי האוצר יודעים היטב מהן הדרישות שלנו. אנו לא דורשים פירורים, אנו זקוקים לשירותי רווחה מתפקדים, לשכר הוגן ולתנאי עבודה מתקבלים על הדעת – כולל שמירת על חייהם ובריאותם של העובדים הסוציאליים". על כל הוסיף ח"כ מוסי רז (מרצ): "האלימות הפורצת בלשכות הרווחה לעיתים קרובות מדי, איננה כוח עליון. היא תולדה של תתתקצוב מערכות הרווחה ופגיעה בתנאי השכר והעבודה של העובדים הסוציאליים".

ההפגנה בצהריים נערכה במסגרת עיצומים שנקטו במהלך היום העובדים הסוציאליים בשירותי הרווחה במחוז תל אביב. העיצומים ששיתקו את לשכות הרווחה שבין גדרה לחדרה, התקיימו בשל המשך ההתעלמות של שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ מהמשבר שפוקד את שירותי הרווחה.

2018-12-13_200549

ההפגנה שנערכה בבארשבע ביום שני האחרון (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

בחודש שעבר הכריז האיגוד על נקיטת צעדים ארגוניים בדרישה לשפר את תנאי העסקתם של העובדים הסוציאליים, ובכלל זה להגביר את אמצעי האבטחה ולהפחית את העומס המוטל על כתפיהם. ביום רביעי האחרון הם שבתו בצפון הארץ והפגינו בחיפה, ביום ראשון הם מחו בירושלים וחסמו את הגישה לעיר בגשר המיתרים; בשני העיצומים ננקטו בדרום, בין אילת לאשדוד, והפגינו בבארשבע ובאשקלון.

עוד על הצעדים הארגוניים של העובדים הסוציאליים ומחאותיהם בשבוע האחרון, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/12/G47_2018.pdf