אלפים רבים הפגינו נגד נתניהו ברחבי הארץ; מחאה צפויה בנתב"ג בעת המראתו לארה"ב

תשעה מפגינים נעצרו ועוכבו הלילה (מוצ"ש) בירושלים במהלך המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים. ההפגנות נערכו בשורת מוקדים ברחבי הארץ זה השבוע ה-13, ונפתחו אמש בשעות הצהריים. מוקדם יותר הפגינו אזרחים במאות גשרים וצמתים ברחבי הארץ, ולאורך הערב התקיימו מפגני מחאה נוספים בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים וליד בית משפחת נתניהו בקיסריה. זאת, במחאה על השחיתות של שלטון הימין ומחדלי הטיפול במשבר הקורונה וברקע החזרה הקרובה לסגר.

יצוין שהערב צפוי הפגנה נוספת, בנתב"ג, בשעה 19:30 בעת שהמראתו של נתניהו לוושינגטון כדי להשתתף בטכס חתימת ההסכם עם האמירויות בבית הלבן. גם בעת הטכס ביום שלישי הקרוב, ישראלים תושבי ארה"ב יפגינו נגד נתניהו. מארגני ההפגנה בנתב"ג מסרו "נתניהו חושב שהוא יטיל סגר על המדינה עקב ניהול מחפיר וכושל במשבר הקורונה ואז ייסע לחו"ל עם האישה והילדים לחתום כמו דיקטטור וללא אישור הכנסת והממשלה על הסכם שאף אחד לא קרא ושפוגע בעליונות האסטרטגית של ישראל? אין מצב".

ח"כ איימן עודה, כפי שצולם אמש, הפגנה נגד שלטון הימין בכיכר פריז בירושלים (צילום: זו הדרך)

בירושלים ההפגנה החלה כאשר אלפי מפגינים צעדו בתהלוכה מגשר המיתרים לעבר כיכר פריז, הסמוכה למעון ראש הממשלה, שם התקיימה ההפגנה המרכזית. בכיכר פריז בלטה הנוכחות של פעילי חד"ש ומק"י על דגליהם האדומים. יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה וח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הצטרפו אף הם אל המפגינים וח"כ כסיף נשא דברים בפני אלפי המתכנסים. מארגון "קריים מיניסטר" נמסר כי "העם קורס והנאשם שנכשל בניהול המשבר סוגר את המדינה ובורח. לא נסלח לנאשם על הקטסטרופה הכלכלית והבריאותית כתוצאה משיקולים פוליטיים והישרדותיים על חשבון הציבור. נפגין היום ובכל מצב עד שראש הממשלה הכושל והמושחת ביותר שידעה המדינה יתפנה מבלפור".
לצד ארגוני המחאה הוותיקים ופעילי חד"ש, ארגוני העצמאים הצטרפו אמש להפגנה בירושלים. הארגונים איימו מוקדם יותר השבוע כי אם לא יוצג בפניהם מתווה פיצוי, בעלי עסקים יפרו את הסגר שעשויה הממשלה להטיל בתקופת החגים. עו"ד רועי כהן נשיא לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים), תקף בהפגנה את ההחלטה על הסגר ואמר "ממשלת ישראל מחליטה על סגר ולא אמרה מילה על פיצוי לעצמאים ולעסקים הקטנים". לדבריו "בפעם הקודמת הפגנו במשך חודשיים עד שהתייחסו אלינו, למה לא להפיק לקחים ולהכריז על מתווה פיצוי לפי 'צוק איתן', הרי הקורונה היא מלחמה לכל דבר ופוגעת בכולנו".

בקיסריה, המפגינים הורשו לראשונה לקיים תהלוכה ברחוב מגוריה של משפחת נתניהו, ולהגיע עד כ-200 מטרים מהבית. זאת, במסגרת פשרה שהושגה בנושא בין התנועה לאיכות השלטון, שמארגנת את ההפגנה לצד אנשי הדגלים השחורים ואחרים לבין המשטרה. בהתאם, יותר מאלף מפגינים התכנסו סמוך לבית משפחת נתניהו ביישוב. גם השחקנית אורנה בנאי נאמה במקום, וקראה לנתניהו להתפטר. "אין שום קשר בין הסגר שביבי ממיט עלינו לבין רצון לטפל בקורונה. אחרי שהוא הטיל עלינו סגר ראשון, הוא גרם לאלפי עסקים לקרוס ולמאות אלפים להישאר ללא פרנסה ולהגיע לפת לחם", אמרה בנאי, "עכשיו כשבאשמת אוזלת היד הפושעת שלו הגענו לגל השני, אנשים יוצאים להפגין נגד הכישלון שלו והוא מנסה לסגור אותם בבתים! כמה אתה ציני ביבי, אלוהים, כמה אין לך בושה".
"
אין לך מנדט להטיל עלינו סגר! אין לך מנדט משום שהפסדת בבחירות וחטפת את השלטון במרמה!", הוסיפה. "אין לך מנדט משום שאתה חי כמו לואי ה-16 עם משפחת מלוכה ומנסה למנוע מאזרחים להתפרס בכבוד. אין לך מנדט משום שאתה אשם בגל השני. אין לך מנדט משום שכל מה שמעניין אותך הוא ענייניך הפליליים וכל החלטה שלך חשודה!".

דבריו של ח"כ עופר כסיף, אמש, בהפגנה בבלפור:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/358214715547740

פרטים על המחאה, הערב, בנתב"ג:

https://bit.ly/33BZWNZ