אלפים רבים הפגינו נגד ממשלת הימין בתל-אביב ובירושלים; מחרתיים: מחאה בחיפה

אלפים רבים השתתפו בהפגנות שנערכו אמש (מוצ"ש) במקביל בירושלים ובתל אביב ובמשמרות המחאה שהתקיימו בגשרים ובצמתים מהגליל העליון ועד לערבה. לאחר המשטרה אסרה על קיום הפגנה בכיכר רבין, העצרת נערכה בגן צ'רלס קלור בתל אביב של ארגוני העצמאים שמחו על אוזלת ידה של הממשלה. חרף הצהרות המארגנים ש"זו הפגנה לא פוליטית", השחקנית אורנה בנאי קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו. "למען הסר ספק, לא באתי לכאן הערב כדי לקרוא לראש הממשלה להתעשת", פתחה בנאי את נאומה והדגישה "באתי לכאן לקרוא לראש הממשלה להתפטר. נמאס לנו. נמאס לנו מהשקרים, מאזלת היד, מהחלמאות, מהניהול הכושל, מהאטימות ומהניתוק של ראש הממשלה והעבדים הנרצעים שלו. זו ממשלה אכזרית, מנותקת, נטולת ערכים בסיסיים כמו יושר צדק וחמלה, ממשלה נהנתנית, חזירית, ואני מתנצלת מעומק הלב בפני החזירים".

פעילי הנוער הקומוניסטי בהפגנה שנערכה אמש (מוצ"ש) בגן צ'רלס קלור בתלאביב (צילום: בנק"י)

בירושלים ההפגנה נערכה בסמוך לבית ראש הממשלה בשיתוף עם אנשי ארגון "הדגלים השחורים", המוחים על הפגיעה בדמוקרטיה בחסות משבר הקורונה. בסיום העצרת צעדו כ-2,000 מפגינים למרכז העיר. המשטרה פינתה מפגינים מרחוב בצלאל בעיר באמצעות התזת מים, רחוב עזה נחסם לתנועה והוצבו מחסומים כדי למנוע מהמפגינים גישה למעון ראש הממשלה. לקראת השעה אחת לפנות בוקר החלו השוטרים לפנות מפגינים בכוח מכיכר פריז, עצרו כמה מהם ודחקו את היתר לעבר גן העצמאות, שם המשיכו במחאה עוד כמאה מפגינים. בתלאביב אלפי מפגינים צעדו מהגן שבחוף לעבר כיכר הבימה במרכז העיר, דרך שדרות רוטשילד ומשם לרחובות סמוכים. כמו בירושלים, גם בתלאביב המשטרה פיזרה את ההפגנה בכוח.

28 המפגינים שנעצרו הלילה (ראשון) בהפגנות בירושלים ובתל אביב, 22 שוחררו בתנאים מגבילים. בנוסף, מפגין אחד החשוד שתקף שוטר בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים נשלח לארבעה ימי מעצר בית, וחמישה מפגינים שנעצרו בתל אביב שוחררו למעצר בית של יומיים אחד מהם חשוד שהשליך אבוקה על שוטרים, אחד ששרף פח ושניים בניסיון הצתת פח. עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה בירושלים, נעצר אמש לאחר שנשכב מול מכונית התזה (מכת"ז). לאחר שנעצר אמר: "ניסיתי לדבר אל לב מפקדי המשטרה שלא לסכן את המפגינים ולא להשתמש במכת"ז בניגוד לנהלים, ללא הועיל. לכן נאלצתי לנסות לעצור את המכת"זית בגופי, ונעצרתי". בן יצחק נעצר גם במהלך ההפגנה שנערכה בעיר ביום שלישי.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) פרסם במהלך ההפגנה "הערכתי העצומה לאלפי המתקוממים בכל רחבי הארץ נגד שלטון ההון המושחת של נתניהו. צו השעה מרי אזרחי לא אלים נגד הניצול, העוני, הרעב והאבטלה". לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "בכל הארץ אזרחים מתקוממים נגד הממשלה הזו והכישלון הנורא שלה בהתמודדות עם המגפה והמשבר הכלכלי. המפגינים מגוונים, אבל יש להם מסר אחד משותף הממשלה הזו כושלת, והאזרחים לא יסבלו את זה יותר". חברם לסיעה, ח"כ ג'אבר עסאקלה הוסיף "ההפגנות ההמוניות הערב בת"א ובירושלים רק מוכיחות את רמת הכעס והתסכול של המוני הצעירים ובמיוחד סטודנטים שמצאו את עצמם ללא פרנסה. המשטרה מתחילה לפזרם בכוחהיא פועלת בשירות העבריין מבלפור". יצוין שביום שלישי הקרוב מתכוננת הפגנה נוספת, הפעם במושבה הגרמנית בחיפה, בין השעות 18:30 ל-21:00.

ההפגנה בחיפה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/281915453128886