אלפים צפויים להשתתף במצעד הגאווה בי-ם; בהתנחלות עלי קוראים להפגין הפגנת שנאה

אלפים רבים צפויים להשתתף מחר (חמישי) במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים בפעם ה-17. אחרי שנים רבות של מאבק, על רקע התמודדות עם אלימות קשה ששיאה ברצח בברנוער שגבה את חייהם של ליז טרובישי וניר כץ ובפשע השנאה במצעד הגאווה בירושלים שגבה את חייה של שירה בנקי – "אנחנו לא מפסיקים לצעוד למען הזכויות שלנו בראש מורם. למרות הטרגדיות, לזכרן של אלה שהאמינו בשוויון זכויות ובסובלנות ואל מול הניסיונות הבלתי פוסקים לעצור אותנו ולבייש אותנו אנחנו ממשיכים לצעוד בגאווה", מסרו המארגנים.

2018-08-01_201458

עוד נמסר שהשנה "נעלה על נס את ותיקות וותיקי הקהילה, הדור המייסד של מאבקנו, שהותירו לנו מורשת קהילתית של מאבק לחיים בשוויון. בתקופות שלא היו דמויות להט"ביות לשאת אליהן עיניים הם הובילו את המאבק והיו לדמויות אלה, תוך ששילמו ועודם משלמים מחירים יקרים. נוקיר את הארגונים הקהילתיים שעמדו בחוד החנית של המאבק הגאה בארץ, את מצעדי הגאווה שהולכים ומתרבים בכל רחבי הארץ, את העותרים והעותרות לבתי המשפט נגד העוולות והאפליות החוקיות בישראל, את מובילי התרבות הגאה ומרכזי הסיוע הגאים ואת אלה שחוו אלימות, אפליה, שנאה ורצח והמשיכו לזקוף את גבם בגאון. לכבודם ובזכות כל אלה, נצעד בפעם ה-17 במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים".

"גם השנה נמשיך להילחם בלהט"בפוביה ולא נעצור עד שנבער את כל התבטאויות השנאה, ההסתה וההדרה מקרבנו", הדגישו. יצוין שרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה הקדם צבאית בהתנחלות עלי שבשטחים הפלסטינים הכבושים, קרא אמש (שלישי) לתלמידיו להפגין נגד מצעד הגאווה שיתקיים בירושלים. הרב לוינשטיין שהמוסד בראשותו מתוקצב על ידי המדינה, קבע במאמר שפרסם כי "ישנו מיעוט קטן אך קולני ואליםמילולית, המכנה עצמו 'ארגון הלהט"בים', שמעודד סטייה ועיוות של הנטייה המינית".

הרב לוינשטיין נמנה עם 200 הרבנים שחתמו בשבוע שעבר על המכתב נגד הקהילה הגאה. בעבר, הוא גם עורר סערה לפני כשנתיים עם נאומו שזכה לכינוי "נאום הסוטים" כשאמר על הקהילה הגאה כי "הם אנשים שאיבדו את הנורמליות, סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מעז לצפצף".

כאמור, מחר יתחיל מצעד הגאווה בירושלים בהתכנסות בגן הפעמות בשעה 15:30 וב-17:00 הוא ייצא לדרכו. בשעה 20:00 תתקיים עצרת הסיום בגן העצמאות.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/237281823524683