אלפים צפויים להשתתף בהפגנות ה-1 במאי שיתקיימו בשבת בתל-אביב ונצרת

אלפים צפויים להשתתף בהפגנות יום העובד הבינלאומי, ה-1 במאי, שיתקיימו מחר (שבת) בתלאביב ונצרת. הצעדה המרכזית של חד"ש, מק"י והנוער הקומוניסטי (בנק"י) תתקיים בנצרת ותצא בשעה 10:30 ברחוב תאופיק זיאד. היא תצעד במרכז העיר, רחוב פאולוס, ושם תתקיים עצרת. נמסר כי צפויות הסעות מרחבי הארץ. לקראת ה-1 במאי, פרסמה מק"י גילוי דעת ובו נאמר "השנה אין לעובדות ולעובדים סיבות רבות לחגיגה. ממשלה ימניתקיצונית, המכורה להון המקומי והזר, הדוגלת באפליה, בהדרה, בניצול ובהמשך הכיבוש, שולטת בישראל. זו ממשלה המושלת באמצעות ההפחדה וההסתה והיא אף הפכה אותן לכלי פוליטי, הצובע בצבע עז את כל מעשיה".

עוד מדגישה המפלגה הקומוניסטית כי "היום יותר מתמיד, העובדות והעובדים, כל העם העובד, זקוקים לחלופה יסודית. מול ההסתה יש להציב את האחווה היהודיתערבית, מול הגזענות את הסולידריות המעמדית הפועלית, מול הניצול את מאבק העובדים הנחוש. זו מערכה חברתיתפוליטית שעל מנת לנצח – חייבת להיות המונית ודמוקרטית. אין עתיד לעמים היושבים בארץ כל עוד נמשך הכיבוש. לא תהיה רווחה לעובדות ולעובדים כל עוד ממשלת הימין מתמידה במדיניותה הכלכלית והחברתית הניאוליברלית".

במוצ"ש תתקיים הפגנה נוספת, במרכז הארץ, ביוזמת שורה ארוכה של ארגונים ופעילים, ביניהם חד"ש, מק"י ובנק"י. ההפגנה בתלאביב תצא בשעה 20:00 מגן מאיר, רחוב המלך ג'ורג'. לקראת ההפגנה בתלאביב פורסם מנשר בו נאמר כי  "החברה שלנו נמצאת במשבר. העוני מחריף, הפערים גדלים, המשכורות שלנו שוות פחות ופחות בכל חודש ושכר הדירה שלנו עולה משנה לשנה. השלטון לא מציע לנו שום תשובות. במקום לספק פתרונות לבעיות היומיומיות האמתיות שלנו, הוא עסוק בפוליטיקה של הפרדה והפחדה – כשאנחנו שונאים אחד את השני, אנחנו לא מאיימים עליו. אז ביבי נותן עוד מתנות ומשאבי טבע לטייקונים, ועוד אלימות משטרתית בשבילנו. עוד הטבות במס לחברות ענק, ועוד דפיקה של הוצאה לפועל על דלת בבניין. עוד השקעה בכיבוש ובהתנחלויות, ועוד קיצוץ בתקציבי הדיור הציבורי, הבריאות הציבורית והתחבורה הציבורית. במקום שהממשלה תעבוד בשבילנו – היא עסוקה בלעבוד בשביל המעטים, החזקים, והעשירים. הגיע הזמן להתקדם".

עוד הדגישו הפעילי ש"האחד במאי הוא יום סולידריות בינלאומי של העובדות ושל העובדים. יום שבו אנחנו מציבים את הסוציאליזם, את איגודי העובדים, את מדינת הרווחה ומעמד הפועלים כאלטרנטיבה לימין הכלכלי והמדיני. זהו יום של איחוד מאבקים – לשכר הוגן, להורדת יוקר המחיה, לזכויות בעבודה, לשוויון אמתי ומלא בין נשים, גברים, יהודים, ערבים ומזרחים, והמאבק למדינה ששייכת לכולנו ולא רק לקומץ עשירים. האחד במאי הוא גם יום שבו אנו חוגגים את מה שהשגנו. והשנה, האחד במאי פוגש את התאריך של חגיגות המימונה. אז אנחנו מזמינים אתכם לצעדת האחד במאי המסורתית שתסתיים בחגיגת מימונה של העובדות והעובדים".

גילוי דעת המלא של מק"י לקראת האחד במאי, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמוד 5)

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2016break/04/G16_2016.pdf

 הפגנת האחד במאי בתלאביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/995269987195310