אלפים מחו סביב בית הכנסת בפיטסבורג בעת ביקור הנשיא טראמפ

אלפים השתתפו אתמול (שלישי) בצעדות מחאה סביב שכונת סקוורל היל בה התרחש הטבח בבית הכנסת בעת שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהגיע לפיטסבורג עם בני משפחתו. על כך מסרה רשת סי.אן.אן. לדברי כתבי הרשת הנוכחות היהודית בהפגנה הייתה בולטת – החל ממפגינים ומפגינות חובשי כיפות, דרך שלטים שהביעו מסרים יהודיים ועד לשירה המונית של תפילות יהודיות במהלך המחאה. גם הנואמים המרכזיים בהפגנה דיברו כמעט כולם על הרקע היהודי שלהם.

2018-10-31_201903

במקביל להפגנה בפיטסבורג, צעירים יהודים בניו יורק חסמו את הכניסה למטה המפלגה הרפובליקאית בעיר במחאה נגד הגזענות. כעשרה מהם נעצרו על יד המשטרה (צילום: "אנחנו כאן")

 

המפגינים קראו לטראמפ לחזור לוושינגטון. "תעזוב את פיטסבורג, תעזוב את פנסילבניה". על שלטים שהניפו המפגינים נכתב: "למילים יש משמעות", "יש קו מחבר בין הסתה לאלימות" ו"טראמפ לך הביתה".

נמסר כי יותר מ-75 אלף איש חתמו על מכתב שניסחו מנהיגים בקהילה היהודית בפיטסבורג, שבו נאמר לטראמפ: "אתה לא רצוי בפיטסבורג עד שתגנה לחלוטין את הלאומנות הלבנה". גם ראש העיר הדמוקרטי של פיטסבורג, ביל פדוטו, מתנגד לביקור של הנשיא. הוא אמר שצריך לדחות את הביקור, ושכעת צריך להתמקד בהלוויות ובסיוע למשפחות הנרצחים.