אלפים מחו נגד שלטון הימין ברחבי ת"א; בחולון המפגינים הותקפו שוב בידי תומכי ביבי

אלפי צעירים צעדו אמש (חמישי) ברחבי תל אביב, ביניהם פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י רבים, במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת הימין המושחתת. המפגינים חסמו רחובות מרכזיים בעיר ובין היתר קראו קריאות נגד ראש הממשלה, נגד הכיבוש ולמען הדמוקרטיה. מוקדם יותר התקיימו מחאות בשורת מוקדים ברחבי הארץ, בפעם השלישית בשבוע האחרון ובפעם השנייה מאז שבוטלו התקנות שהגבילו את קיום ההפגנות למרחק של עד קילומטר ממקום המגורים. מחר, מוצ"ש, צפויות הפגנות נוספות ברחוב בלפור בירושלים, ליד מעון ראש הממשלה ובכיכר רבין בתלאביב.

פעילי מק"י ובנק"י, אמש, בכיכר הבימה בתחילת ההפגנות שנערכו ברחבי תלאביב (צילום: זו הדרך)

בחולון המפגינים הותקפו שוב בידי בריונים תומכי נתניהו. סדי בן שטרית, מראשי "קריים מיניסטר" ואחד מפעילי המחאה הבולטים נגד ראש הממשלה, הותקף באלימות במהלך בחולון, כשהוא שהה בה עם בנו בן השמונה. הוא הגיש תלונה בתחנת המשטרה בעיר. "כ-40 אוהדי בית"ר או לה פמיליה תקפו אותי קיללו, ירקו, והכו אותי ברגל, בגב וביד. זה מראה על איבוד שליטה של השלטון. ההסתה של אוחנה, רגב, זוהר וכל השאר, כולל נתניהו, עושה את העבודה וזה יגמר ברצח", סיפר. לדברי כתב "הארץ" בר פלג "אנשי לה פמיליה ארבו למפגינים באחד החניונים ותקפו את סדי בן שטרית. אחר כך הוציאו זעמם על תומר אפלבאום, צלם 'הארץ'. המשטרה לא נמצאת במקום והם עדיין מסתובבים. סדי אמר: 'משכו לי את הדגל תפסו אותי בידיים מזל שלקחו את הילד שלי אנשים ולקחו אותו. הדם של המפגינים על הגב של אוחנה ונתניהו'". מהארגון נמסר כי "הנאשם המסית מבלפור וחבריו לארגון הפשע סימנו את פעילי המחאה כאויבים, וכלבי התקיפה המוסתים הגיעו הערב לחולון צמאים לדם".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "כנופיות של צעירינתניהו שורצות ברחובות, מנסות להטיל אימה על מתנגדיו. שלב האלימות נגד שוחרי דמוקרטיה עבר כבר מן ההסתה אל הפועל, ולצד תקיפות אלימות רבות מספור היה לפחות ניסיון רצח אחד באמצעות דריסה. מי שלא יוצא בשבת להפגין נגד נתניהו, שלא יתפלא כשיגיעו גם אליו".

עוד על המחאות נגד נתניהו ושלטון הימין המושחת, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1, 2 ו-10):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/10/G40_2020.pdf