אלפים ליוו למנוחות את ליאן נאסר שנרצחה בפיגוע הטרור באיסטנבול בסוף השבוע

אלפים ליוו אתמול (שלישי) למנוחות את ליאן נאסר, בת 19, שנרצחה בפיגוע הטרור באיסטנבול בסוף השבוע שעבר. הלווייתה של נאסר התקיימה בעיר מגוריה, טירה, ובין האלפים שהשתתפו בה, הגיעו גם חברי כנסת מהרשימה המשותפת ובראשם ח"כ איימן עודה (חד"ש), ונציגים מהרשות הפלסטינית. חברים ומכריה של נאסר נשאו זרי פרחים ואת דיוקנה עם כיתוב שכלל את הפוסט האחרון שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה. כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד".

2017-01-04_200425

מוחמד ברכה, מזכ"ל מק"י עאדל עמאר וחברי כנסת בהווה ובעבר במסע ההלוויה של ליאן נאסר, אתמול, בטירה (צילום: אל אתיחאד)

ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), יו"ר ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית בישראל, ספד לנרצחת. "קטפו פרח של אחת מבני העם שלנו" אמר ברכה. "היא רצתה לחגוג שנה חדשה ועתיד חדש. זה זכותה ומי שאומר דבר אחר מחסל אותה שוב ומבצע פשע נגדה", הוסיף ברכה. "הפיגוע של דאעש חיסל את הערכים של האנושות ושל האיסלאם", הדגיש ברכה שדיבר על ארגון דאעש ועל ניסיונם של ארגוני הטרור להשפיע על בני הנוער ברחוב הערבי. "היום נקברת קורבן של הטרור. הרעיונות המקולקלים האלו מנסים לחדור לילדנו, אנחנו מתכוונים להילחם בהם ולהביא לקצם למען ליאן ולמען כל קורבנות הטרור". בהמשך הקשה יו"ר ועדת המעקב: "האם יכול להיות שנערה תצא למקום של שמחה ותחזור כגופה? באחריותנו למחוק את המחשבות המקולקלות האלו שנתפסות בילדנו".

לפני ההלוויה פרסמה מק"י (המפלגה הקומוניסטית הישראלית) הודעת גינוי חריפה נגד הטרור הפשיסטי של דאעש. גם בהרשימה המשותפת פרסמה גינוי חריף לפיגוע הרצחני באיסטנבול. "הרשימה המשותפת שותפה לאבל הכבד האופף את החברה הערבית על אובדנה של אישה צעירה, כתוצאה מהשתוללות הטרור הפשיסטי של ארגון דאע"ש ודומיו באזור", נמסר בהודעה. עוד נכתב כי "הרשימה המשותפת מזהירה ומתריעה מגרורות הדאעשיזם בשולי החברה הערבית, וקוראת לציבור הרחב ולחברה האזרחית לפעול ביתר שאת למיגור תופעות אלה, אשר מסכנות את הציבור הערבי כולו, את זהותו, את הווייתו ואת מאבקיו הצודקים".

ד"ר וליד נאסר, נציג משפחתה של ליאן וסגן ראש העיר טירה ספד לה גם הוא. "ליאן נרצחה כי רצתה את החיים ורצתה להיות ברגעי אושר עם חברותיה. היא נרצחה על ידי כופרים שאין להם קשר לאיסלאם", כך אמר ד"ר נאסר. ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, הגיע גם הוא ללוויה. "באתי לחלוק כבוד אחרון לליאן", אמר בן חמו, "אסון פקד את טירה ואת מדינת ישראל, אין הבדל בין דם לדם". "נמשיך את הדו קיום בינינו, נצמצם את הפערים בכל הדתות והעמים ונוכל להמשיך את הערכים שעליהם גידלנו את הילדים שלנו", כך ראש עיריית כפר סבא.

בתום ההלוויה מסר ח"כ איימן עודה: "ליאן נאסר היא קורבן של טרור רצחני, שונא חיים ושונא אדם. כשדיברתי עם אביה לא יכלתי שלא להבחין בקולו של האב השכול בכך שאיבד אתמול חלק מחייו. אני מופתע לראות תגובות של אנשים הרחוקים שנות אור מרוח עמנו, תגובות נאצה, פרימיטיביות של רצחנות דאעשיסטית. אני מאחל לחברותיה של ליאן החלמה מהירה ומלאה. אנחנו נמשיך להיאבק באצילות ובכוח ברעיונות החשוכים והזרים לנו כל כך. אנחנו עומדים בכבוד ובאהבה עם משפחתה של ליאן ושולחים את תנחומינו הכנים לכל אנשי טירה". יצוין שהערב הגיעה לעיר משלחת גדולה של פעילות ופעילי חד"ש ומק"י כדי להביע תנחומים למשפחת הנרצחת.