אלפים הפגינו נגד שחיתות שלטון הימין; פרופ' זליכה: 'לא אכפת לכם שרה"מ הוא מושחת'

אלפי בני אדם הפגינו אמש (מוצ"ש) בתל אביב נגד השחיתות השלטונית. ההפגנה החלה בעצרת בכיכר הבימה והמשיכה כהפגנה בשדרות רוטשילד מול ביתו של טייקון הגז קובי מימון, במחאה על ההקלטה של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שבה נשמע מתייחס למתווה הגז ואומר לבנו של מימון: "אבא שלי סידר לכם 20 מיליארד דולר". כמדי שבת הפגנות נוספות נערכו ברחבי הארץ.

2018-01-21_203917

"עוצרים את שוד הגז" כרזה בהפגנה מול ביתו של קובי מימון, אמש, בשדרות רוטשילד (צילום: עודד לבנט)

פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, אמר בנאומו בעצרת בכיכר הבימה: "אתם בליכוד, לא אכפת לכם שבראש המפלגה עומד אדם מושחת?". מני נפתלי, ממארגני ההפגנה, השיב לו בנאומו: "הם מפחדים, זו הפגנה ארוכה קשה אבל אנחנו פה כי נתניהו פוחד מהפגנות". על כל אמר זליכה "אני מאמין כי זכותם של אזרחי מדינת ישראל לחיות במדינה בה ראש הממשלה הוא אדם ישר ולא אדם שכנופיה שלמה של גנבים מקיפה אותו".

בכיכר פריז בירושלים התאספו כ-100 מפגינים, ובבאר שבע התאספו עשרות. בעיר חיפה התאספו כ-200 מפגינים.

גם בעפולה התאספו כ-300 מפגינים. ערן שן, מפגין קבוע בעפולה הקריא את נאום "יש לי חלום" בהשראת לוחם זכויות אדם בארה"ב ד"ר מרטין לותר קינג. "יש לי חלום שהחברה הישראלית תצדיע לחושפי שחיתויות, כמו שאנחנו עושים פה ותטאטא את המדינה משחיתות" אמר שן והוסיף, "יש לי חלום ובו בישראל 2018 תהיה הפרדת רשויות מוחלטת" וגם "יש שוויון מוחלט בפני החוק".