אלפים הפגינו נגד נתניהו וממשלת הימין ברחבי הארץ; מצעד פורים של המחאה בחיפה

אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשלתו הימינית והשחיתות השלטונית, זה השבוע ה-35 ברציפות. ההפגנות המרכזיות התקיימו מול מעון ראש הממשלה בירושלים ובסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה, שם נכחו כמה מאות. לפני כן, התקיימו הפגנות קטנות במאות צמתים, גשרים ומחלפים ברחבי הארץ. ההפגנות נערכו בקריאה: "גם בגשם ובקור – המחאה לא תעצור".

משמרת מחאה ליד קטורה בערבה, אתמול, צפונית לאילת (צילום: הדגלים השחורים)

 

כמה מפגינים דיווחו על אירוע אלימות בצומת הגומא, סמוך לקריית שמונה, בצומת רופין, בגשר חקלאי על כביש 77, בין שדה יעקב לכפר יהושע ובהמשך שוב בקרית טבעון. יורי קנדל, פעיל ותיק במחאה תיאר את האירוע בגליל העליון: "היה פקק אדיר של אנשים שירדו מהשלג, יונדאי שחור עצר ליד פעילה שלנו ואחרי דקותיים של שיחה הם החלו לקלל ושפכו עליה אשפה וכוס מים, צילמנו אותם ואת מספרם. נגיש תלונה במשטרה". שקמה שוורצמן, ממובילות המחאה, גינתה את האלימות כלפי המוחים, והבהירה כי "במקביל להכרזה על בחירות, הכריזו עלינו מלחמה. ברור לכולם מי הגנרל. לא נרתע. למען הילדים של כולנו אנחנו ננצח".

מתנועת קריים מיניסטר נמסר לקראת ההפגנה: "כשארגון הפשע מבלפור מאיים על עדים ומאחל להם 'חג שמח', חייבים להתייצב ולהזכיר לציבור שכל יום שנתניהו מכהן הוא פיגוע חמור לדמוקרטיה הישראלית ולמערכת אכיפת החוק. אסור לנרמל את הטירוף. מחדל הקורונה הוכיח שישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם בפלילים שחוצה כל קו אדום וכורת ברית עם כהניסטים כדי להימלט מהדין. השינוי בידיים שלנו. נמשיך להפגין כל מוצש, בכל מזג אוויר ובכל מצב עד שהוא יילך!".

בהמשך השבוע מתכננים חלק מארגוני המחאה להפגין מול בתיהם של שר הביטחון בני גנץ, יו"ר מפלגת רע"ם, ח"כ מנסור עבאס ופרופ' ירון זליכה בקריאה שיפרשו מהמרוץ לכנסת ולא יסכנו קולות בגוש המרכז-שמאל. "גנץ כבר בגד בבוחריו ולא פעם אחת, לא ניתן לזה לקרות שוב", נמסר מתנועת הצעירים "קומי ישראל". "האמת היא פשוטה: אם גנץ לא פורש, נתניהו נשאר". כמו כן, ביום רביעי הקרוב יתקיים "צעדת פורים" של תנועות המחאה נגד נתניהו במרכז הכרמל בחיפה. הצעדה תצא בשעה 18:30 מגן האם.

 

"צעדת פורים" המחאתית של חיפה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/141916334338835