אלפים הפגינו נגד ממשלת הימין ברחבי הארץ; מחאות הדגלים האדומים נערכו בצפון

אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו המושחת וממשלתו הימנית. בהפגנה המרכזית שהתקיימה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים השתתפו אלפים שנשאו בין היתר שלטים עם הכיתוב "מנותקים נמאסתם", "החגיגה נגמרה. לך להישפט! צא לנו מהחיים!" ו"מצילים את המדינה, נלחמים בשחיתות". גם פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י על דגליהם האדומים לקחו חלק במחאה בכיכר פריז הם הניפו שלטים נגד הגזענות, הכיבוש ושלטון ההון. יצוין שבניגוד להחלטת בג"ץ, המשטרה סגרה למפגינים את המוזיקה שהושמעה במערכת ההגברה בסביבות השעה 21:30. כמו כן, במקום הוצב מיצג שכינו אמנים ובו "סוס טרויאני" גדול.

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) באחת ממשמרות "הדגלים האדומים" שנערכה אתמול ברחבי הגליל (צילום: זו הדרך)

בשעות הצהריים קיימו מאות פעילים צעדת מחאה שיצאה מאבו גוש בדרכה לירושלים. זאת, בדרישה להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות. המשטרה מסרה כי לא נתנה אישור לקיום הצעדה, ועצרה במקום 24 מפגינים בעימותים. בתלאביב יותר מאלף בני אדם הפגינו בכיכר רבין, בהפגנה של התנועה לאיכות השלטון בנושא פרשת הצוללות. כמו כן, וכמדי שבוע מאות מפגינים יצאו מכיכר הבימה, עברו דרך כיכר רבין, והמשיכו לצעדה ברחוב אבן גבירול לכיוון דרום, כשהם מלווים על ידי המשטרה. מאות גם הפגינו בשני מוקדים בחיפה ומול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה.

בשעות אחה"צ מחו אלפים גם בצמתים ובגשרים ברחבי הארץ. מארגון הדגלים השחורים נמסר לקראת אירועי המחאה כי "אנו עומדים לפני הסגר השלישי ויש לנו ראש ממשלה שעסוק במשפטו הקרב, הטבות מס לו ולבני משפחתו ובמסע הסתה בזוי נגד המפגינים ומערכת המשפט".

בחיפה הפגינו מאות בני אדם ברחבת האודיטוריום בחיפה ובמקביל נערכה משמרת של פעילי חד"ש ומק"י במושבה הגרמנית. ד"ר בשיר כרכבי, מנהל אשפוז טיפול נמרץ לב וקרדיולוגיה בבית החולים כרמל שנאם בחיפה ומפעילי חד"ש בעיר, הסביר מדוע לא משתתפים יותר ערבים בהפגנות. לדבריו, "מדיניות ההדרה שכוונה לאורך שנים כלפי הציבור הערבי עובדת. בנימין נתניהו פיתח את זה לדרגת אמנות נבזית: מ'הערבים נוהרים' דרך טרור ההצתות, עד זה 'ביבי או טיבי', במטרה ברורה לסכל כל אפשרות של החלפת שלטון הימין על ידי שיתוף פעולה בין הציבור הערבי והיהודי".

אל ההפגנות השבועיות הצטרפו זה השבוע השלישי אירועי מחאה נגד נתניהו בשורת מוקדים ביישובים הערביים בעיקר בצפון, אותם מארגנת תנועת חד"ש. בין היתר, נערכו הפגנות "הדגלים האדומים" בטייבה, עכו, שפרעם, סכנין, דיר חנא וחיפה, שם נערך האירוע הראשי בהשתתפות ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת). "אחרי התבוסה של דונלד טראמפ בארצות הברית, הגיע הזמן גם לסלק את מורשת הברית בין טראמפ ונתניהו לזרוק לאשפה את עסקת המאה ותכנית הסיפוח", מסרה ח"כ תומאסלימאן.

עוד נמסרו אמש דיווחים רבים על אלימות כלפי מתנגדי נתניהו. אבן הושלכה לעבר מפגינים וניפצה שמשה של רכב בצומת מורשה שליד רמת השרון ובכביש 4 בין טירת הכרמל לעתלית הושלכה פחית לעבר מפגין ופגעה בראשו. "אלה רק חלק ממקרי האלימות שנרשמו בחודשים האחרונים כלפי המשתתפים במחאות נגד השחיתות השלטונית", נמסר עוד מתנועת הדגלים השחורים.

סרטון דברי ד"ר בשיר כרכבי בהפגנה שנערכה אמש במרכז הכרמל:

https://www.youtube.com/watch?v=crLDnok2jBE&feature=emb_logo