אלפים הפגינו לציון ה-1 במאי בת"א; יו"ר ההסתדרות הבטיח להגן על זכות השביתה

אלפי בני נוער השתתפו אמש (שלישי) בצעדה לכבוד ה-1 במאי, יום העובד הבינלאומי, במרכז תל אביב. באירוע שהופק על ידי דרור ישראל, הנוער העובד והלומד וההסתדרות, המשתתפים צעדו לעבר בית הוועד הפועל של ההסתדרות ושם קיימו עצרת בסימן התאגדות והמאבק בניצול בשוק העבודה.

2019-05-01_195113

מקבלי "אות ההתאגדות" בטקס שנערך הבוקר (רביעי) בחצר הוועד הפועל של ההסתדרות לציון ה-1 במאי  (צילום: ההסתדרות)

 

בצעדה השתתפו חניכי תנועת הנוער העובד והלומד ודרור ישראל, ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י), נוער מרצ וחברי ועדים יחד עם פעילות ופעילי סיעות חד"ש בהסתדרות ובנעמת. הצועדים יצאו מכיכר הבימה, עברה דרך רחוב אבן גבירול והסתיימה ברחבת בית ההסתדרות. הצועדים הובילו מיצגים שונים שביטאו מאבקים שונים בתחום העבודה – שילוב אנשים עם מוגבלויות, שוויון לאישה העובדת ועוד.

בעצרת שנערכה בחצר הוועד הפועל התייחס יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לאיומים על זכות השביתה, הנשמעים לאחרונה מצד פוליטיקאים מהימין ולאיום בכך שחוק בוררות חובה יעבור כחלק מההסכמים הקואליציוניים בממשלת הימין הקיצוני החדשה. "יש אנשים שאולי מחפשים לפגוע בזכויות העובדים, לפגוע ביכולת להתאגד. אני אומר לאותם אנשים ואומר לכם: לא ניתן לאף אחד במדינת ישראל לפגוע בזכויות העובדים. יש תנועה גדולה של מצטרפים בישראל, בניגוד למה שקורה בעולם, של עובדים שכן רוצים להקים ועד, של עובדים שרוצים הסכם קיבוצי, ואנחנו עושים את זה בכל מקום שיתארגן". בר דוד הוסיף כי הוא "קורא ביום הזה, באחד במאי, לכל העובדים במדינת ישראל, במפעלים, במקומות העבודה, בכל מקום עבודה, לכל מי שאין לו ועד, שאין ייצוג – תתאגדו! תתאגדו! תתאגדו! – תבואו! הבית הזה מחכה לכם. הבית הזה ידאג לזכויות שלכם".

יצוין שאלפים השתתפו בשבת בהפגנת ה-1 במאי שנערכה בנצרת ביוזמת חד"ש, מק"י ובנק"י. מלווים בתזמורת חניכי הנוער הקומוניסטי הצועדים יצאו מרחוב תאופיק זיאד וצעדו ברחוב המרכזי של העיר, פאולוס השישי, לעבר כיכר המעיין בה נערכה עצרת. משלחת של התנועה הערבית לשינוי (תע"ל), בראשות ח"כ אוסאמה סעדי לקחה חלק בתהלוכה.