אלפים הפגינו בתל-אביב נגד חוק הפיקדון; אנשי ימין קראו לגירוש מבקשי מקלט

אלפי מבקשי מקלט מסודן ואריתריאה, ישראלים תושבי דרום תל אביב, מסעדנים שמעסיקים מבקשי מקלט ופעילי זכויות אדם, צעדו אמש (מוצ"ש) לאורך שדרות רוטשילד בתלאביב במחאה נגד חוק הפיקדון. המפגינים קראו "זכויות עובדים – גם לפליטים", "אנחנו פליטים – לא עבדים", ועוד.

2017-06-11_202139

מפגינים נגד חוק הפיקדון (צילום: א.ס.ף)

בהזמנה להפגנה נאמר כי "החל מחודש מאי דורשת מדינת ישראל מהמסעדנים לנכות 20% מהשכר נטו של עובדים מאריתריאה וסודאן. אותם 20% יופרשו לקופה והכסף שיצטבר בה יוחזר לבעליהם רק לאחר שאלו יעזבו את המדינה. מדובר בלהטוט משפטי אכזרי, שנועד לגרש את מבקשי המקלט בפועל, מבלי להצהיר על מדיניות גירוש, שהיא מדיניות בלתי חוקית ואסורה. אנשים דוגמת השרה מירי רגב מצהירים על כך בגאווה. 'קרן הפיקדון' תגזור על אלפי מבקשי מקלט עוני מחפיר: עוד ילדים רעבים ללחם, עוד חסרי בית ברחובות, עוד אנשים שאין להם מה להפסיד. אנחנו, אזרחי המדינה ביחד עם מבקשי המקלט, קוראים וקוראות לביטול קרן הפיקדון!".

יצוין שהפגנה השתתפו גם פעילי "כוח לקהילה", המשותפת לתושבים ותיקים ולמבקשי מקלט בדרום תלאביב. בתום ההפגנה נערכה עצרת בכיכר הבימה. מנגד, התקיימה משמרת של כמה עשרות אנשי ימין ובהם פעילי "אם תרצו" שהניפו כרזות בהן נכתב "כן לגירוש! כן לפיקדון!" ו"שומרים על ישראל יהודית ודמוקרטית" יחד עם דגלי ישראל. בהפגנה הם קראו קריאות גנאי נגד "המסתננים והשמאלנים" והביעו תמיכה בחוק הפיקדון ובגירוש מבקשי המקלט. חרף האיומים – הם לא הצליחו לשבש את מחאת הפליטים.