אלפים הפגינו בת"א נגד אפליית הלהט"ב; 9 נעצרו בעת חסימת רחוב קפלן

אלפי בני אדם הפגינו אמש (חמישי) מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על התנגדות המדינה לאימוץ ילדים בידי זוגות הומואים ולסביות. בהפגנה השתתפו גם משפחות רבות עם ילדיהן, שנשאו שלטים שקראו לשוויון זכויות לקהילה הגאה. "אנחנו לא סוג ב'", נכתב על חלק מהם. בין המשתתפים, ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) שנשא כרזה בה נכתב "אזרחיות זוג א', מדינה זוג ב'". בשיחה עם עיתונאים הוא מסר "אכן ממשלת הימין היא ממשלה סוג ב'. הגיע הזמן לעצור את הנזקים שהיא עושה לנו בכל התחומים". בתום ההפגנה חסמו מאות מפגינים את רחוב קפלן והתעמתו עם שוטרים, תשעה מהם נעצרו.

2017-07-21_163012

ח"כ דב חנין בהפגנה שנערכה אמש בתלאביב למען זכויות הלהט"ב (צילום: זו הדרך)

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, חן אריאלי, נשאה דברים בהפגנה ואמרה: "אנחנו כאן כדי להודיע לראש הממשלה ולשרים ולחברי הכנסת אנחנו לא כאן רק בשביל שתוכלו לספר בעולם כמה שישראל מדינה נאורה ולא רק בשביל שיהיה ל-30 אלף תיירים מה לעשות ביוני". יו"ר עמותת "אבות גאים" שעתרה לבג"ץ בדרישה לאפשר אימוץ ללהט"ביםאודי לדרגוראמר בהפגנה כי "כל כך קל להצדיק אפליה נגדנו בהשכרת דירה להומו, בשימוש באולם חתונות לחתונה לסבית, ובקבלה לעבודה של טרנסג'נדרית, כשממשלת ישראל וכנסת ישראל מנציחות אפליות היסטוריות נגדנו ועומדת על רגליים אחוריות תוך בזבוז משאבי עתק כדי למנוע מאיתנו שוויון זכויות".

יצוין שקרוב ל-100 אלף איש חתמו השבוע על עצומה מקוונת הקוראת לאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים. "נמאס לנו מהצביעות של המדינה. מצד אחד משתמשת בקהילה הגאה ככלי לתעמולה כלפי חוץ ומצד שני מתייחסת לקהילה כאל הורים סוג ב'", נכתב בעצומה. "אנו, אזרחים ואזרחיות שנמאס להם להיות 'טובים' כשמדובר בחובות, אך 'רעים' כשמדובר בזכויות, דורשים מהמדינה להשוות את זכויות הזוגות החד מיניים לזכויות של זוגות הטרוסקסואלים (גבר ואשה) בדבר אימוץ בפרט ובזכויות אחרות המוענקות לזוג הטרוסקסואלי בכלל".

המחאה התעוררה בעקבות הודעת המדינה לבצ"ץ בתחילת השבוע כי היא מתנגדת לאימוץ בידי להט"ב בטענה שמשפחות חד מיניות הן חריגות ועלולות "להעמיס מטען נוסף על הילד". הודעת המדינה ניתנה לקראת דיון בעתירה שהגישו המרכז הרפורמי לדת ומדינה ועמותת "אבות גאים" נגד משרד הרווחה והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בטענה לאפליה של ידועים בציבור ושל זוגות הומואים ולסביות בהליך האימוץ. בעקבות המחאה, הודיע שר הרווחה חיים כץ כי יבחן מחדש את עמדת המדינה. הדיון בבג"ץ אמור היה להתקיים אתמול, אך לבקשת המדינה נדחה לחודשיים ויתקיים ב-19 בספטמבר.