אלפים הפגינו בסכנין לציון יום האדמה ה-43 ובסולידריות עם תושבי עזה

אלפים הפגינו אתמול (שבת) בסכנין במזג אוויר סוער, לציון יום האדמה ה-43 ובסולידריות עם הפלסטינים המפגינים בעזה נגד המצור. על כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד". יו"ר רשימת חד"שתע"ל, ח"כ איימן עודה, אמר במהלך העצרת: "יום האדמה איננו רק יום זיכרון היסטורי, הגזענות וההסתה נגד הציבור הערבי בוערת וגדלה בצל ממשלות נתניהו. אנחנו ממשיכים במאבקנו – נגד חוק הלאום, נגד הפקעת האדמות, נגד הריסות הבתים, נגד ההתייחסות של המשטרה אלינו כאויבים! בצל ממשלת נתניהו המסיתה והגזענית לא יכול להיות שוויון אמיתי. כל אזרח דמוקרט, ערבי ויהודי כאחד, חייב לצאת להצביע ולהחליף את עריצות נתניהו למען האינטרסים המשותפים שלנו".

2019-03-31_204148

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש) ויו"ר ועדת המעקב העליונה, מוחמד ברכה, מניחים זר באנדרטה לזכר הורגי יום האדמה, אתמול, בעיר סכנין (צילום: אל אתיחאד)

ח"כ עודה התייחס גם לצעדות השיבה בעזה והדגיש ש"ממשלות הימין אחראיות לחורבן בעזה וממשיכות לדרדר את האזור למלחמות. מפלגות המרכז וימינה מתחרות ביניהן מי צועק חזק יותר, מי יוביל מדיניות יותר “חזקה”, במקום לחתור לסיום המצור והכיבוש ולמשא ומתן עם הפלסטינים. אי אפשר לשבור את האזרחים בעזה, אין נשק שיכול לפתור את המצב. אנחנו לא רוצים הסדרה – אנחנו רוצים שלום".

ב-30 במרץ 1976 הוכרזה שביתה כללית, על פי החלטת הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) וערבים פלסטינים מכל רחבי הארץ יצאו מבתיהם כדי להפגין נגד החלטת ממשלת רבין להפקיע 20 אלף דונמים מאדמותיהם של אזרחים ערבים בגליל. כוחות צבא ומשטרה שנכנסו כדי לדכא את ההפגנות, שהתקיימו בעיקר ביישובים סכנין, דיר חנא ועראבה, ירו למוות בשישה מפגינים. מעל למאה מפגינים נעצרו. מאז הפך יום האדמה לאחד מהסמלים של המאבק הפלסטיני, בתוך ישראל ובכלל, נגד הנישול, הפקעת הקרקעות והאפליה המתמשכת.