אלפים במצעד האקלים בתל-אביב: 'שום טייקון ושום תאגיד לא ייקחו לנו את העתיד'

אלפים צעדו אתמול (שישי) בצהריים ב"מצעד האקלים" בתל אביב. המצעד נערך בהשראת מצעדים דומים שהתקיימו בעולם, ומארגניו ביקשו להעביר מסר דחוף בעניין הסכנה החמורה לאנושות שטמונה בשינויי האקלים. עוד ביקשו המארגנים לעודד מעבר לאנרגיה נקייה. בין המפגינים גוש של פעילי חד"ש בהשתתפות ח"כ דב חנין ומועמד חד"שתע"ל בבחירות, ד"ר עופר כסיף. יצוין שהאירוע שמתקיים מאז 2014 בישראל וברחבי העולם מבקש לעורר מודעות למשבר האקלים ולהשלכותיו. כבר היום ניתן לראות התגברות של מקרי בצורות, שיטפונות, סופות טרופיות ושיאים קיצוניים של חום ברחבי הגלובוס בעקבות ההתחממות הגלובלית.

"הנוער מתעורר, כי העולם בוער", "אם אין לי עתיד למה לי להיות תלמיד", "מעשים ולא מילים מצילים את האקלים", "העם דורש אוויר נקי", "אם אין לי עתיד, למה לי להיות תלמיד", "שום טייקון, שום תאגיד, לא ייקחו את העתיד", יהודים וערבים למען האקלים", "הגיע הזמן לסגור את בז"ן", "אקלים במשבר, לא נשתוק לכם יותר" ו-"אני מתכננת לחיות אחרי 2030" היו בין שלל הסיסמאות שנשמעו בהפגנה. בגוש של חד"ש הוסיפו סיסמאות פוליטיות בעל משמעות מיידית, ביניהן "בעזה ובשדרות, ילדים וילדות רוצים לחיות".

המפגינים, רובם המכריע בני נוער וצעירים, מבתי ספר ותנועות נוער ביניהן בנק"י, כוח לעובדים, עומדים ביחד וארגונים סביבתיים מכל הארץ, יצאו מגן מאיר בתל וצעדו לקריית הממשלה, שם התקיימה עצרת עם נאומים והופעות.

2019-03-30_173322

הגוש של פעילי חד"ש, אתמול, במצעד האקלים בתלאביב (צילום: זו הדרך)

"שינוי האקלים קורה. זו עובדה", נכתב בדף הפייסבוק של מארגני המצעד. "אנחנו בעיצומו של משבר אקלים והוא מסכן את כולנו. ללא יוצא מן הכלל. אנחנו נמצאות בנקודת זמן קריטית בהיסטוריה האנושית, אנחנו חייבות להיפטר מהדלקים המזהמים ולקדם מעבר מהיר וצודק לאנרגיות מתחדשות.  תנועת האקלים העולמית היא אחת מהתנועות המוסריות הגדולות בהיסטוריה, מיליוני אזרחים ואזרחיות ברחבי העולם יוצאים יום יום לרחובות עירם בקריאה ברורה לממשלות העולם – עד עכשיו דיברתם, עכשיו תפעלו. זה או אנחנו או כלום".