אלפים בירושלים דרשו הכרה בפשעי חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן

אתמול (רביעי) צוין יום השנה למודעות לחטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן. ביוזמת עמותת עמר״ם העוסקת בנושא נערכה בירושלים הפגנה המונית בדרישה להכרה ממסדית בפשעי חטיפת הילדים המזרחים בשנים הראשונות למדינה.

2017-06-22_210521

מפגינה בירושלים (צילום: זו הדרך)

להפגנה שצעדה במרכז ירושלים הגיעו יותר מ-2000 מפגינים, אך היא לא זכתה לכיסוי תקשורתי בערוצים הממסדיים. המפגינים קראו ״זה רק קצה הקרחון״ ו״הכרה, ריפוי וצדק״. המפגינים חסמו במשך שעות ארוכות את רחוב קינג ג׳ורג׳ בעיר, בעוד עשרות בני משפחה של החטופים, חלקם קשישים, העידו על הפשעים שנעשו להם בידי הממסד הציוני בעודם מהגרים טריים לישראל.

ח״כ דב חנין שהשתתף בהפגנה אמר: ״זה הזמן לפתוח את הפרוטוקולים, לחשוף את האמת, להכיר בעוולות, ולהתחיל לעשות תיקון״.

מוקדם יותר באותו יום נערך בכנסת דיון מיוחד בנושא. ח״כ יוסף ג׳בארין (חד״ש) נאם מטעם הרשימה המשותפת ואמר:

״היחס לתימנים בעשורים הראשונים לקום מדינת ישראל משקף את היחס של התנועה הציונית כלפי המזרח כולו, כלפי עמי ותרבויות המזרח התיכון.

הגזענות כלפיהם, הפטרונות, היחס אליהם כאילו אין להם תרבות היא השתקפות של היחס כלפי התרבות הערבית. אנחנו הערבים בישראל סובלים מביטויים שונים של אותו יחס גזעני, מתנשא, מזלזל שהוא בעצם הפגנה מתמשכת של בורות אירופאית כלפינו וכלפי כלל עמי האזור.

אנחנו רואים כיצד תרבות הטיוח והשקר הממסדי נמשכת מאז ועד היום וכיצד בעלי תפקידים מתחנכים בתרבות השקר והטיוח. צריך לפרק את התרבות הקלוקלת הזאת שמאפשרת המשך של עוולות ופשעים, וזהו אינטרס חברתי של כל מי שלא נמצאים בעמדות כוח ושלטון, ולכן – זה אינטרס חשוב גם של האוכלוסייה הערבית בישראל".