אלף ילדים, הורים ומורים הפגינו במרכז תל-אביב נגד גירוש הפליטים ומבקשי מקלט

כאלף מפגינים, רובם ילדים ובני נוער, יחד עם הורים, מורים ופעילים צעדו אתמול (שישי) במרכז תל אביב במחאה על תוכנית הגירוש של הפליטים ומבקשי המקלט של ממשלת הימין. את הצעדה ארגנו אמנים, אנשי חינוך ופעילים חברתיים שחברו לקהילת מבקשי המקלט, לבתי ספר, למוסדות חינוך ולתנועות נוער מרחבי הארץ.

2018-03-17_183315

הילדים מפגינים נגד הגירוש, אתמול, בשדרות ח"ן שבמרכז תלאביב (צילום: המוקד לפליטים ולמהגרים)

התהלוכה: "ילדים ונוער נגד הגירוש", נערכה מכיכר הבימה לאורך שדרות ח"ן ועד לכיכר רבין. בתום הצעדה הופיע אביב גפן בכיכר רבין עם המקהלה של בית הספר ביאליקרוגוזין מדרום תל אביב, שבו לומדים ילדים רבים של מבקשי מקלט.

"אנו מאמינים שזו חובה מוסרית להגן על הזר הגר בקרבנו", מסרו המארגנים. "מקורו של הצו המוסרי עוד בציווי התנ"כי מספר דברים, אך אנו מאמינים כי ההיסטוריה היהודית מצווה עלינו גם היא לא לעמוד על דם רענו, מתוקף היותנו עם אשר סבל מרדיפות לאורך השנים וניצל בעצמו מהשמדה, וכעת, כשאחרים מוצאים עצמם בנסיבות דומות, זו חובתנו המוסרית לא לעמוד מנגד"

 הם הוסיפו כי "אנו מאמינים שאם נאפשר לדור שלם של ילדים לגדול בסביבה הבוגדת בעקרונות המוסר האנושיים והיהודיים ללא מחאה, תהא זו בכייה לדורות. התאגדנו בתגובה לייאוש שמעלה בנו הטרגדיה האנושית המתרחשת סביבנו. הממשלה שלנו בוגדת במה שאנו מאמינים שהם ערכי מוסר אנושיים בסיסיים".

יצוין שביום חמישי האחרון, הוציא בג"ץ צו מניעה זמני המורה לעצור את גירוש מבקשי המקלט מישראל עד שהמדינה תגיש את תגובתה בעתירה שהוגשה נגד הגירוש. בהחלטת השופטים נקבע שהתשובה תוגש עד 26 במרץ.

על פי החלטת השופטים נשיאת העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל הצו הארעי לא יחול על כל מי שמסכים לעזוב את ישראל מרצונו. כמו כן, הצו חל רק על גירוש בפועל של מבקשי מקלט ולא עוצר את ההכנות לביצוע הגירוש. בסמוך לקבלת תשובת המדינה יוחלט אם להאריך את הצו.

יצוין שהפגנת ענק נגד גירוש הפליטים ומבקשי מקלט תתקיים בכיכר רבין במוצאי שבת 24 במארס בשעה 20:00. זאת, בהמשך להפגנה שנערכה במוצ"ש 24 בפברואר בדרום תלאביב. מארגני ההפגנה בכיכר רבין קראו להתגייס להצלחתה כי "זהו מאבק על הערכים שלנו, על דמותה של מדינת ישראל. כולם כבר יודעים: אפשר לדאוג לאזרחי מדינת ישראל וגם למבקשי המקלט. כל מה שנדרש הוא אתם. בואו לדרוש בקול ברור פתרון אחראי".

ההפגנה בכיכר רבין בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/156604118336536