אלימות משטרתית קשה בי-ם; רבבות הפגינו ברחבי הארץ נגד נתניהו ושלטון הימין

המחאה נגד ממשלת הימין והעומד בראשה נמשכה גם אמש (מוצאי שבת) מול מעון ראש הממשלה בבלפור, מחוץ למעון הפרטי בקיסריה ובמאות גשרים וצמתים ברחבי הארץ. החל משעה 23:00 החלו כוחות המשטרה בפינוי האלים של המפגינים מכיכר פריז. ההפגנה פוזרה לקראת השעה חצות ובמהלך ההפגנה ותוך שימוש בכוח רב, המשטרה עצרה 33 מפגינים, רובם שוחררו הבוקר בבית המשפט. הצטיין בהפעלת כוח בלתי סביר והכאת מפגינים סגן נציב ניסו גואטה שתועד מכה מפגינים.

ח"כ איימן עודה, אמש, בהפגנה שנערכה בירושלים נגד שלטון הימין והעומד בראשה (צילום: זו הדרך)

 

רבים מהאזרחים שהשתתפו אמש בהפגנה העידו על אלימות המשטרה ועל כך העיר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), שהשתתף אף הוא במחאה בבלפור: "כל דקה שעוברת בה סגן ניצב ניסו גואטה עדיין שוטר הוא דקה שבה הילדים שלכם פחות בטוחים. צריך להפנים: המפגין הצעיר שהותקף יושב בבית משפט בזמן שניסו האלים יחזור היום לעבודה כרגיל". ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) אף הוא היה עד בהפגנה אמש לאלימות המשטרה והדגיש ש"כנופיית משטרת ירושלים בפיקודו של דורון ידיד השתוללה אתמול בהפגנה. השוטרים הכו מפגינים באכזריות ועצרו מעצרי שווא. במקביל דוברות המשטרה האשימה את המפגינים באלימות – שקר בוטה וחמור. נעשה את זה הכי ברור: יש אחד, שמו בנימין נתניהו ואחר שמו דורון ידיד. הראשון ראש ממשלה עבריין והשני שוטר חסר עכבות שרוצה להיות מפכ"ל. זה כל הסיפור. לא נוותר להם. שבוע הבאה 20 אלף בבלפור!".

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "האלימות חסרת המעצורים של קצין ניסו גואטה תועדה בידי מפגינים. וטוב שכך. באותה העיר, קילומטרים בודדים הרחק מבלפור, נרצח איאד אלחלאק בידי שוטרי מג״ב. המשטרה עדיין מחביאה את התיעוד". יצוין שהאגודה לזכויות האזרח פנתה היום למ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בבקשה להשעות את סגן ניצב גואטה. "כצעד ראשון של הכרה בחומרת הבעיה ובצורך הבהול בפתרון, יש להשעות מיד את סנ"צ גואטה עד לסיום החקירה בעניינו והסקת המסקנות המתבקשות", נכתב בפנייה.

בעקבות האלימות המשטרתית כלפי המפגינים, מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר "משטרת בלפור בהנהגת דורון ידיד היא משטרה פוליטית בריונית שלוקחת שוב את החוק לידיים. אחרי ה'מפגן' בחמישי הכל ברור – הנאשם חסר התמיכה משתמש בשוטרים כקו ההגנה האחרון שלו. זו הכרזת מלחמה על המחאה ועל חופש הביטוי. האלימות לא תרתיע אותנו. עשרות האלפים שהגיעו הערב לבלפור ולכל הארץ לא יעצרו עד שהנאשם שריסק את הכלכלה ואת הדמוקרטיה ילך".

 

סרטון – סגן ניצב ניסו גואטה מכה מפגינים, אמש, בירושלים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/2745249679090450/