אלבר תשלם פיצוי של 340 אלף שקל בגלל פגיעה בהתארגנות עובדיה

שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, צבי פרנקלחייב אתמול (ראשון) את חברת אלבר לפצות את ההסתדרות וועד העובדים בחברה בסכום של 340 אלף שקל בגין פגיעה בהתארגנות. כמו כן ביטל בית הדין פיטוריו של אחד מחברי ועד הפעולה.

2016-02-08_193915

ההסתדרות עתרה לפיצוי של למעלה משני מיליון שקל בגין שורת התנכלויות מצד החברה להתארגנות העובדיםחברת אלבר התנכלה לחברי ועד העובדים כדי לסכל את ההתארגנות ואיימה על חברי הוועדחברת אלבר הכחישה את הטענות אך בית הדין קבע שחברת אלבר התנכלה לוועד הפעולה בכך שהציבה ממלא מקום ליו"ר ועד הפעולה בתפקידו כמנהל סניף, הציבה סגן לחבר ועד נוסף, זימנה חברי ועד לבירור מבלי שהייתה סיבה מוצדקת, התקינה מצלמה בחדרו של אחד מחברי הוועד, ביימה פריצה לסניף שאחד מחברי הוועד ניהל וגרמה לו להגיש תלונת שווא למשטרה, הפחיתה בונוס לחברי ועד והעבירה מתפקידה חברת ועד לתפקיד אחרוכן פיטרה חבר ועד שאסף מידע על מכירות כלי רכב לאור תלונות של עובדים שהם נדרשים לשקר ללקוחות החברה כאילו כלי הרכב שהם מוכרים שימשו כרכבי לסיניג בעוד שבפועל הם שימשו להשכרה.

בית הדין קיבל את טענת חבר וועד העובדים שעשה זאת כדי להגן על העובדים שחשו מאוימים מאחר שנדרשו לשקר ללקוחות החברה. בפסק הדין ציטט בית הדין התבטאות של מנהל בכיר בחברה כשהוקלט עת כינה את יו"ר ועד הפעולה ככפוי טובה בכך שנקט צעדי מחאה. השופט פרנקל הפנה לפסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה בעניין פלאפון וקבע שיש למנוע השפעה כלשהי של המעסיק על מימוש הזכות להתארגנות של העובד. עוד ציין השופט בשולי פסק הדין שהסכומים שפסק הם אף נמוכים מהסכומים שיש לפסוק, לאור העובדה שהחברה כבר הכירה בהתארגנות.