אישים רבים חתמו על עצומה בינלאומית נגד חוק הלאום הגזעני

תחת הכותרת "למען השוויון לכל אזרחי ישראל", אישים רבים חתמו בשבוע האחרון על עצומה בינלאומית למען שוויון אזרחי ונגד חוק הלאום הגזעני. העצומה פורסמה בצרפת ביוזמתם של הכלכלן רוברט קיסוס, ההיסטוריון ברנרד רבנל, המשפטן מישל טוביאנה וההיסטוריון ועיתונאי דומיניק וידאל.

2018-10-27_170543

בעצומה, ובה הסבר על מהותו של החוק החדש של ממשלת הימין, נאמר כי "מייצר שני סוגים של אזרחים: אזרחים יהודים או ממוצא יהודי ותחתיהם האזרחים הערבים או שאינם יהודים שהיו לאזרחים מסוג ב'".

על פי העצומה "קביעה זו מנוגדת להבטחה שנכללה במגילת העצמאות של ישראל לפיה המדינה החדשה תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין". ועוד "החוק אף עומד בסתירה עם חוק יסוד אחר, חוק כבוד האדם וחירותו, ואינו מתייחס כלל לשני ערכים אנושיים בסיסיים: דמוקרטיה ושוויון". כמו כן, "אישים רבים, ביניהם יהודים ולא יהודים מתנגדים לחוק. נשיא הקונגרס היהודי העולמי אף מתח ביקורת קשה על מדיניות האפליה של ממשלת ישראל, חוקיה האחרונים ובייחוד חוק הלאום".

"הפגנות ומחאות רבות נערכו בישראל נגד החוק, בהן לקחו חלק רבבות מאזרחי ישראל, מכל העדות ומכל הדתות. אנו קוראים לעמוד לצדם של אנשי הקדמה בישראל בדרישה לביטול החוק הבלתיצודק, למען שוויון לכל האזרחים וכדי לשים קץ למתקפות החוזרות ונשנות נגד המרחב הדמוקרטי, החרויות הדמוקרטיות וזכויות האדם".

בין החותמים על העצומה: ואדי אלאסמר, נשיא ארגון זכויות אדם; פרופ' גדי אלגזי, פרופ' ז'אן קריסטוף אטיאס, העיתונאי פייר ברבנסי, מהעיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה"; פטריק בדואין, נשיא הפדרציה הבינלאומית לזכויות אדם; ד"ר רוני בראומן, מייד "רופאים ללא גבולות", ד"ר אפרים דוידי, עורך "זו הדרך"; פרופ' דניס שרביט; הסופרת הלבנונית דומיניק אדה; ההיסטוריון האלג'יראי ולוחם לעצמאות ארצו, מוחמד חרבי; השר התוניסאי לשעבר ופעיל לזכויות אדם קמל ג'נדובי; פרופ אווה אילוז, עורך העיתון "הומניטה" וחבר בפרלמנט האירופי, פטריק לריאיק; פרופ' מיכאל לוי; הכלכלן גוסטב משיח; הסופר ז'יל פרו; דניאל סילבר, לשעבר נשיא הפדרציה של ארגוני התרבות היהודיים בארגנטינה; ההיסטוריון האיטלקי אנזו טרברסו ועוד.

לחתימה על העצומה ולמידע נוסף: pouregalitecitoyensisrael@gmail.com