אישה נרצחה בטירה; ח"כ עודה: האלימות והפשיעה הן אסון שמחלחל לכל חלקי החברה

סוהא מנסור (38) נורתה למוות אמש (שני) ברחוב בעיר טירה שבמשולש. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבע את מותה במקום והמשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. מדובר ברצח הרביעי בטירה מתחילת השנה. בחודשים האחרונים הוצתה מכוניתה של מנסור ואלמונים ירו לעברה ביתה, והמשטרה משערת שמדובר היה באיום על חייה. גם בית העסק של בעלה הוצת. על כך מסר הבוקר העיתון "אל-אתיחאד".

סוהא מנסור שנורתה למוות אמש ברחוב בעיר טירה (צילום: אל-אתיחאד)

 

חובש רפואת חירום במד"א מוחמד מטר סיפר: "הגענו למקום והובילו אותנו אל אישה שהייתה מחוסרת הכרה עם פצעי ירי בגופה. ביצענו בה בדיקות רפואיות אך היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה". יצוין ששלושה מקרי רצח נוספים נוספים התרחשו בחברה הערבית בסוף השבוע, ביום שישי האחרון נרצחו חאפז סנעאללה ואחמד סנעאללה, בני 26 ו-23, שנורו בשיפודיה ביישוב דיר אל-אסד. השניים פונו במצב אנוש לבית חולים, שם נקבע מותם כעבור דקות ספורות. מהירי נפצעו גם שני ילדים בני 10 ו-13. ביישוב אבטין שבעמק זבולון, נרצח ביריות עז א-דין עמאריה בכניסה לביתו, שני אחיו נורו גם הם ונפצעו באורח בינוני וקל. בשני המקרים לא נעצרו חשודים במעורבות באירוע.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר "סוהא מנסור שנרצחה באכזריות בטירה היא הנרצחת ה-26 מתחילת השנה בקרב האזרחים הערבים. 26 מתים שכל אחד הוא עולם ומלואו, וכל אחד מהם הותיר אחריו משפחה קרועה ויישוב אבל. כל נרצח ונרצחת שנוספים למניין המתים הם אות קלון למשטרה ולממשלה ולעשור של הזנחה נפשעת". הוא גם מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בחברה היהודית והערבית. "כשהפשע המאורגן בקרב האזרחים הערבים זוכה להתעלמות מהמשטרה והממשלה, הוא לא נשאר רק שם. האלימות והפשיעה הן אסון שמחלחל לכל חלקי החברה וכדי למגר אותן עלינו לפעול יחד, ערבים ויהודים", קרא.

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "ההתפרעות של ארגוני הפשע מתאפשרת כי המשטרה עוצמת עיניים ובוחרת במכוון שלא למנוע פשיעה אלימה בחברה הערבית ולא לאסוף את אלפי כלי הנשק הבלתי חוקיים. הרוצחים הארורים הם האשמים, אך האחריות להשתוללותם היא על המשטרה והממשלה, בעיקר על העומד בראשה ועל השר לביטחון פנים".