אירוע של שוברים שתיקה ביום שישי בתל-אביב: חיילים מספרים על עזה

ארגון שוברים שתיקה יקיים ביום שישי הקרוב, 25 במאי החל משעה 11:00 אירוע ציבורי בכיכר הבימה תחת הכותרת "חיילים מספרים על הכיבוש בעזה". מארגון נמסר כי "זה הזמן לשבור שתיקה על השליטה הצבאית ברצועת עזה. יחד נעמוד חיילים, אמנים, אנשי ציבור, פוליטיקאים, פעילים, והציבור הרחב, ונקרא עדויות של חיילים ששירתו ברצועת עזה והחליטו לשבור שתיקה".

2018-05-20_173430

באירוע יימסרו עדויות החיילים שנשלחו להוציא לפועל את הכיבוש בעזה ביבשה, באוויר ובים, בסבבי לחימה ובתקופות של שגרה, לפני ואחרי ההתנתקות. מהעדויות אפשר ללמוד איך השליטה המתמשכת של ישראל ברצועה הובילה לאירועים הקשים שראינו בשבועות האחרונים. "אירועי הירי בימים האחרונים בגבול עזה, בהם נהרגו למעלה מ-60 מפגינים ונפצעו מאות, בנוסף לעשרות המפגינים שנהרגו בשבועות שקדמו לכך, הם חציית קו אדום. בתור חיילים ששרתו ברצועה, אנחנו יודעים שירי קטלני חייב להיות המוצא האחרון לאחר שכל האמצעים מוצו. זכותנו לביטחון אינה מתירה את דמם של אלפי מפגינים שנורו באש חיה. אנחנו מסרבים לשתוק כשהפתרון היחיד של הממשלה הוא לשלוח אותנו שוב ושוב לעזה לעוד אלימות וכיבוש", נמסר מהארגון.

עוד הדגישו בשוברים שתיקה ש"תושבי עזה חיים תחת כיבוש מתמשך, שלמרות השוני מהכיבוש בגדה המערבית, הוא הרסני ואלים לא פחות. ולכן, כשישראל נלחמת בעזה, היא לא נלחמת במדינת אויב, אלא בנתינים שחיים תחת שליטתה הצבאית – 'בשטח G'. אנחנו דורשים מקברניטי המדינה לחשב מסלול מחדש כדי למנוע הרג נוסף אך גם כדי להפסיק את השליטה הצבאית על רצועת עזה. מעדויות של עשרות חיילים ששירתו ברצועה בסבבי האלימות האחרונים עולה תמונה קשה אך ברורה זאת לא טעות, זאת מדיניות".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/212695596178758