אירוע ציבורי באילת עם נתניהו בוטל בגלל החשש מהפגנות נגד הממשלה

אירוע ציבורי שאמור היה להתקיים הערב (ראשון) באילת בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו בוטל מחשש למחאות. מדובר ביום אילת הנערך מדי שנה בעיר הדרומית. גם שני אורחי הכבוד המרכזיים של הטקס: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, בן אילת ביטלו את הגעתם. נתניהו החליט ברגע האחרון להגיע לטקס באילת, אך הוא התקיים ללא קהל ויועבר בשידור בפייסבוק.

מחאה באילת נגד הסכם קצא"א עם האמירויות לייבוא נפט (צילום: עמותת סיירת החוף)

 

המקומון האילתי "ערב ערב" מסר בסוף השבוע שפעילי מחאת הדגלים השחורים בעיר ובערבה התכוונו למחות נגד ראש הממשלה והפגנה נוספת מתארגנת ביוזמתו של חבר המועצה שמוליק שלם (סיעת "צעירי אילת"), ועל ידי פעילי הסביבה, שחברו יחד על מנת לקדם את המאבק נגד חברת קצא"א ופעילותה המתגברת במפרץ אילת בעקבות ההסכמים לייבוא נפט שנחתמו עם שלטונות האמירויות. מספר מחאות נגד ההסכם כבר נערכו באילת בחודשים האחרונים.

כמו כן, מנכ"לים של 15 ארגוני סביבה, בהובלת החברה להגנת הטבע פנו הבוקר לנתניהו, ולשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, בדרישה לעצור את ההסכם בין חברת קצא"א לאמירויות. פנייתם באה על רקע האסון האקולוגי שפקד את החופים בארץ בימים האחרונים. בפנייתם ציינו כי לאור האסון האקולוגי שמקורו ככל הנראה בדליפת דלקים ושמנים שנשפכו ממכלית נפט בים, נוצר מראה של עשרות טונות של זפת שחור ומסוכן. "התמונות של צבי הים ובעלי חיים נוספים, שלא שרדו את ים הזפת ונסחפו מתים לחופים קשות לצפייה. למרות התגייסות של הציבור הישראלי, קשה להתעלם מהעובדה שזה היה רק עניין של זמן", הדגישו. לדבריהם, פנו מספר פעמים לממשלה לטפל בנושא ולהשקיע תקציבים, אך הממשלה טרם התגייסה לעשות זאת.