אירוע לציון 73 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית נערך ביער הצבא האדום

פעילי חד"ש ומק"י מרחבי הארץ השתתפות אתמול (שבת) באירוע לציון 73 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית שנערך ביער ע"ש הצבא האדום בהרי ירושלים. בשעה 10:30  התקיים טקס להנחת זרים ליד האנדרטה ולאחר הטקס – פיקניק עממי. לאחר הנחת הזרים, נאמו מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית, עאדל עאמר; ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) וחבר הלשכה הפוליטית של מק"י, ד"ר עבדאללה אבומערוף (לשעבר ח"כ מטעם חד"ש הרשימה המשותפת).

2018-05-13_200311

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, בעת האירוע לציון 73 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, שנערך אתמול ביער ע"ש הצבא האדום (צילום: "זו הדרך")

עאמר הדגיש בדבריו את המשמעות ההיסטורית של הניצחון על גרמניה הנאצית, שהושג ב-9 במאי 1945 ושהציל את עמי אירופה וסלל את הדרך לדמוקרטיה ולתמורות חברתיות מתקדמות. "ניצחון זה העניק תנופה לתנועת הפועלים ולתנועות לשחרור לאומי והוביל להתמוטטות המערכת הקולוניאלית", אמר.

לדברי ח"כ חנין "במלאות  73 שנה לניצחון, אנו מכבדים את זכרם של מיליוני קורבנות הנאציזם והפשיזם  ביניהם 27 מיליון אזרחים סובייטיים ושישה מיליון יהודים. אנו מעלים היום על נס את גבורתם של הלוחמים בנאצים: של חיילי הצבא האדום וחיילי בעלות הברית, של הפרטיזניםלוחמי המחתרות האנטיפאשיסטיות ומורדי הגטאות". עוד הוסיף "במדינות שונות, לרבות באלה שהיו בעבר חלק מבריתהמועצות, מרימים ראש כוחות פשיסטיים וניאונאציים, המנצלים באופן דמגוגי את האבטלה והמצוקה החברתית".

ד"ר אבומערוף הדגיש את "מסירותם והקרבתם העצמית של עמי בריתהמועצות, אשר הגנו על מולדתםעל חירותם ועל המשטר הסוציאליסטי – תרמו תרומה מכרעת להבסת גרמניה הנאצית. הניצחון ההיסטורי של הצבא האדום בסטלינגרד אילץ את הצבאות הפשיסטיים לסגת ממצרים ומצפון אפריקה וכך מנע את פלישתם לארץ והציל את עמיה מהשמדה".