אירועי יום האדמה יתקיימו בגליל ובכפר אום אל-חיראן בנגב

אירועי יום האדמה יתקיימו ביום חמישי הקרוב, 30 במארס, בגליל ובכפר אום אל-חיראן בנגב. המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), פרסמה גילוי דעת הקורא להתגייסות רחבה להצלחת ההפגנות ופעולות המחאה לציון ה-30 במארס, יום האדמה. "ביום זה נציין את אחדותה הלוחמת של האוכלוסייה הערבית בישראל, כמיעוט לאומי הנאבק על זכותו לחיים בכבוד במולדתו, לשוויון זכויות לאומי ואזרחי בישראל", נאמר בהודעה. ועוד: "אנו מציינים גם את התפקיד המכריע שמילאה מק"י בהקמת הוועד להגנה על האדמות הערביות, אשר יזם את שביתת יום האדמה הראשונה ב-30 במארס 1976, וכן את תפקידה בגיוס המוני הציבור הערבי והכוחות הדמוקרטיים היהודים להשתתפות ביום מאבק זה".

2017-03-28_205506

יום האדמה 1988: המשורר סמיח אלקאסם קורא שיר בעצרת ההמונים לציון יום האדמה בסכנין. לצדו יושבים המנהיגים הקומוניסטים תופיק טובי ובנימין גונן (צילום: ניקולא עבדו)

 

עוד נמסר היום (שלישי) בעיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה על שורה ארוכה של אירועים, כנסים וימי התנדבות שנערכו השבוע האחרון ביוזמת חד"ש, מק"י ובנק"י בערים ובכפרים שבגליל. האירוע המרכזי לציון יום האדמה יתקיים בדיר חנא משם תצא, בשעה 15:30, תהלוכה לסחנין ולעראבה . עוד נמסר שהאירוע המרכזי בנגב ייערך גם ביום חמישי הקרוב בהזמנת ועד הכפר אום אל-חיראן החל מהשעה 10:00. כמו כן, החל ממחר ובכל ימי השבוע הבא יתקבלו בכפר סיורים וביקורים תחת הסיסמאות "לא להרס אום-אלחיראן! – לא לגירוש התושבים!".

יום האדמה הוא יום זיכרון שנתי ומחאה בעקבות השביתה הכללית שנערכה ב-30 במרס 1976, על פי החלטת המפלגה הקומוניסטית, במסגרת מאבקם של ערביי הגליל נגד הפקעת הקרקעות. במהלך השנים הפך למועד שבו מציינים האזרחים הערבים-פלסטינים בישראל את זהותם הלאומית ודרישתם לשוויון זכויות.