אימפריאליזם בעידן משבר הקורונה: ארה"ב מציעה פרס על ראשו של נשיא ונצואלה

בעיצומו של משבר הקורונה, הממשל האמריקאי מציע פרס על ראשו של נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו. כתב אישום הוגש אתמול (חמישי) בארצות הברית נגד מדורו ונגד בכירים במפלגתו הסוציאליסטית המאוחדת, זאת בטענה כי מדורו קשר קשר "להציף את השוק האמריקני בסמים". ממשלו של דונלד טראמפ הציע פרס בסך 15 מיליון דולר ל"כל מי שימסור מידע שיוביל ללכידתו של מדורו והעמדתו לדין".

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, בכנס רופאים שנערך בבירה קראקס בשבוע שעבר, במסגרת ההכנות למאבק בנגיף הקורונה (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

כתב אישום נוסף, שהגיש התובע בניו יורק, מאשים אחד מראשי המפלגה הסוציאליסטית של מדורו, דיאוסדאדו קאבליו, שקשר קשר יחד עם מפקדי הצבא הקולומביאני ובארגוני גרילה במדינה, כדי "להציף את השוק האמריקני בקוקאין כנשק נגד ארצות הברית". כמו כן, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הכריז על פרס כספי בסך 55 מיליון דולר לכל מידע שיביא לתפיסה והעמדה לדין של מדורו ועוזריו. כאמור, על ראשו של מדורו עצמו הוצב פרס של 15 מיליון דולר. יצוין שהממשל לא פרסם כל הוכחה לטענותיו הקשות.

הודעת הממשל בארה"ב גרם לגל מחאות בוונצואלה ובאמריקה הלטינית כולה. המפלגה סוציאליסטית המאוחדת של ונצואלה פרסמה הודעת גינוי חריפה וקראה לעמי אמריקה הלטינית להיאבק באימפריאליזם האמריקאי בעיצומו של משבר הומניטרי. יצוין שהממשל האמריקאי אסר על מטוסי חברת התעופה הלאומית של ונצואלה לנחות בשטחה של ארה"ב. המטוסים המריאו כדי להשיב לארצם אזרחים מוונצואלה שרצו לשוב למולדת. תוך מספר שעות כ-800 אזרחים השוהים ברחבי ארה"ב ביקשו לשוב הביתה. רבים מהם התלוננו שמערכות הבריאות בארה"ב קורסות ושסכנת חיים נשקפת להם.

להודעה המלאה של המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת של ונצואלה (בספרדית):

http://www.avn.info.ve/node/479365