איומי רצח רוססו במשרדיהם של ארגוני זכויות אדם בתל אביב

כתובות נאצה מאיימות רוססו הלילה (רביעי) בסביבת מבנים של שלושה ארגוני זכויות אדם בדרום תל אביב במשרדיהם של אמנסטי אינטרנשיונל, ארגון א.ס.ף לסיוע לפליטים, ובכניסה לגן ילדים של משפחות הפליטים ומהגרי עבודה המופעל על ידי עמותת אליפלט. בשלושת המוקדים נכתב "רשע בעוונו ימות". מלבד הכתובות, בכניסה למרכז של אליפלט הושארה קופסה, עליה נכתבו איומי מוות ובתוכה נמצא עכבר מת. אנשי מרכז מצאו את הקופסה לפני הגעתם של ילדי וילדות הגן.

שלושת הארגונים התייחסו לריסוס הכתובות בהצהרה משותפת. "איומי המוות הבוקר הם תוצאה של מסע הסתה מתמשך נגד ארגוני סיוע וארגוני זכויות אדם. כשפוליטיקאים מגבים קולות קיצוניים, מעודדים שנאה, ומסיתים לגזענות נגד אוכלוסיות חלשות, יש מי שמקשיב להם. אנחנו לא מתעסקים בזהות המבצע זו אחריות המשטרה ואנחנו בטוחים שהמשטרה תעשה את עבודתה ותמצא את האחראים המידיים", נמסר. "עם זאת, האחריות הבלעדית מוטלת על  ממשלת ישראל אשר מסיתה בפראות נגד ארגוני ופעילי זכויות אדם, קוראת להם בוגדים, מבצעת מסע דהלגיטימציה מכוון, מתוזמר ומנוהל היטב שמכוון נגד מיעוטים וקהילות מוחלשות בישראל ונגד אלו שמשמיעים קולן של קהילות אלה".

חברי הכנסת תומאסלימאן וכסיף בעת הביקור, אתמול, במשרדי אמנסטי בתלאביב (צילום: זו הדרך)

חברי הכנסת עאידה תומאסלימאן ועופר כסיף (חד"ש) ביקרו אתמול במשרדי אמנסטי בתל אביב בעקבות תג המחיר במשרדי אמנסטי, אס"ף ואליפלט. ח"כ תומאסלימאן אמרה במקום כי "ההתקפה הזו על משרדי אמנסטי מתחברת לכתובות ההפחדה הבוקר בג'יסר ולכתובות מוקדם יותר השבוע בכפר קאסם וגוש חלב. ישנה מתקפה רחבה ומתואמת על הציבור הערבי ועל ארגוני זכויות אדם. וההסתה הזו מגיעה מממשלת הימין". ח"כ כסיף הוסיף כי "פשע השנאה במשרדי אמנסטי, אליפלט וא.ס.ף נועד להטיל אימה. זה לא רק גרפיטי, אלא קריאה לרצח ואיום על הפעילות והפעילים למען זכויות האדם בישראל".

בא.ס.ףארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל, סיפרו כי בנובמבר האחרון הגישו תלונה במשטרה לאחר ששתי עובדות הארגון קיבלו הודעות דוא"ל ובהן איומים. באחד מהם נכתב: "בזמן הלא רחוק את תשלמי על פעילותך נגד תושבי דרום תל אביב ותושבים נוספים ונגד מדינת ישראל. נגיע אלייך". יצוין שתיק החקירה נסגר החודש

גלגליהם של 21 כלי רכב נוקבו אתמול בג'סר אזרקא, ועל אחד הקירות ביישוב נכתב: "הגבעה ביצהר, לא נשכח ולא נסלח". המשטרה חוקרת חשד כי פשע השנאה בוצע על ידי מתנחלים. לדברי ח"כ כסיף: "גם הבוקר 'תג שנאה', הפעם בג'סר אזרקא. פעולת טרור שמטרתה לאיים על תושבי הכפר, לזרוע פחד. כאשר שוטרים תוקפים ומטרידים אזרחים ערבים, כאשר ראש הממשלה מנסה לחבל בהצבעה של ערבים בקלפי, המסר ברור תג שנאה הוא המשך מדיניות הממשלה באמצעים אחרים".

לדברי הארגון תג מאיר הנאבק בתופעה נרשמה עלייה של 150% במספר אירועי השנאה "תגימחיר" משנת 2016 ועד 2018. "לצערנו, בשבועות האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר האירועים, כאשר ניתן למנות לפחות 13 יישובים ערבים שנפגעו מ'תגימחיר', ביניהם עינבוס, ואדי פוכין, דיר איסתיא, כפר מאליכ, סינג'יל, סרטא, עוורתא, ליד המעונות של אוניברסיטת תל אביב, דיר קדיס, כפר ג'יש (גוש חלב), כפר קאסם ואתמול: ג'אסר אזרקא".