איגוד רופאי בריאות הציבור קורא להקים ועדת חקירה למחדלי הממשלה במשבר הקורונה

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית קרא הבוקר (רביעי) להקים ועדת חקירה למשבר הקורונה עכשיו. בהודעה שפרסם הארגון, נכתב: "לאחר למעלה מ-6,000 נפטרים ישירים בשל מגיפת הקורונה, מדיניות סגרים ומעקבים קיצונית, סגירת מערכת החינוך לשנה ועשרות אחוזי אבטלה, ברור כי ישנה חובה לחזק את ההגנה על בריאות הציבור בישראל לטווח ארוך. לפיכך מתחייבת הקמת ועדת חקירה ממלכתית בהקדם האפשרי".

דווקא עכשיו, טוענים רופאי בריאות הציבור, "לאחר הבחירות ולאחר הירידה בתחלואה, זה הזמן להתאחד בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, למען בריאות הציבור בישראל. ועדת חקירה ממלכתית תוכל לזהות את הכשלים בניהול משבר הקורונה ובפרט בתהליכי קבלת ההחלטות. הוועדה תוכל לגבש המלצות קריטיות לשיפור המוכנות למצבי חירום ולחזק את אמון הציבור". עוד ציינו באיגוד כי "ועדות ביקורת פנימיות לא יוכלו לראות את התמונה המלאה ולא יוכלו לפעול באופן עצמאי".

על פי הנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, נמשכת מגמת הירידה העקבית בתחלואת הקורונה בישראל. אתמול  אובחנו 679 מאומתי-נדבקים חדשים ומאז חצות ועד מועד הדיווח הבוקר עוד 78, מה שמביא את מניין החולים והנדבקים בישראל מאז תחילת המגפה ל-830 אלף.