איגוד העו"סים: מצוקת הדיור הציבורי מחריפה; קפיצה במבקשים סיוע בשכר דירה

מצוקת הדיור הציבורי מחריפה ונרשמה קפיצה בשיעור המבקשים לסיוע בשכר דירה. זו התוצאה של ייבוש שיטתי של הדיור הציבורי על-ידי המדינה לאורך שנים. כך נמסר מאיגוד העובדים הסוציאליים. לדברי האיגוד "העובדות והעובדים הסוציאליים עדים למצוקת הדיור, שאף גדלה והעמיקה מאז משבר הקורונה. מסקר שערכנו עם תום הסגר השלישי בקרב כ-700 עובדות ועובדים סוציאליים, למעלה מ-91% מהמשתתפים השיבו שבקרב האוכלוסייה עמה הם עובדים יש קושי של הפרט או המשפחה לספק צרכים חיוניים, ובהם דיור".

הפגנת פעילות הדיור הציבורי (צילום: פורום הדיור הציבורי)

 

עוד הדגישו באיגוד "לא מדובר רק במצבי מצוקה קיצוניים בפני עצמם. כנשות ואנשי מקצוע אנו יודעים כי חוסר ביטחון בדיור, חוסר ביטחון תזונתי או חיים בעוני עלולים ליצור גם בעיות אישיות, משפחתיות וחברתיות אחרות. אנו עדים כבר כעת לגידול בתופעות של נשירה ממסגרות חינוך בקרב מתבגרים, בעיות רפואיות שונות, התמכרויות, אובדנות ועוד. כדרכן של בעיות שאינן מטופלות כיאות, המצב רק ילך ויחריף".

האיגוד מציע להרחיב את הדיור הציבורי "מבלי לייבש משפחות במשך שנים ברשימות המתנה, מה שעוד אפשר עכשיו לתקן, יעלה בהמשך הרבה יותר ביוקר ואף בחיי אדם". כמו כן, על המדינה לקחת אחריות על שוק השכירות ולאפשר לשוכרי דירות, בפרט מאוכלוסיות מוחלשות, יציבות, הגנה וביטחון. עוד יש להבטיח סיוע הולם בשכר דירה שמאפשר לעמוד בדמי השכירות בשוק. "סיוע זה, לצד מערך הדיור הציבורי, יאפשר למי שזהו המענה שלו הוא זקוק כדי להבטיח לעצמו דיור, למשל צעירים ללא עורף משפחתי, חסרי בית, נשים נפגעות אלימות, אסירים משוחררים ואחרים" הדגישו.

 

עוד על המאבק לדיור ציבורי:

https://www.facebook.com/publichousing1