איגודים מקצועיים אירופים דורשים מההסתדרות לפעול להפסקת אפלייתם של הפועלים הפלסטינים

איגודים מקצועיים ברחבי אירופה פנו השבוע לקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים (ITUC) בתלונה על כך לא שולמו דמי אבטלה לעובדי הפלסטינים המועסקים בישראל ובהתנחלויות בעת משבר הקורונה בשונה ליתר העובדים בישראל. עוד טוענים האיגודים, שההסתדרות לא עשתה דבר כדי למגר אפליה פסולה זו ולהבטיח הכנסת מינימום לעובדים המשלמים מכיסם דמי ביטוח לאומי כחוק. במכתבם מציינים האיגודים שכך מפרה ישראל אמנות בינלאומיות שהיא חתומה עליהן.

יצוין שהקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים פרסמה לפני שבועיים גינוי חריף ל"כוונת ישראל לספח חלקים מהשטחים הפלסטינים ולשלול את זכויותיהם של הפלסטינים". הקהילה הבינלאומית חייבת להתנגד למהלך בלתי חוק זה", נאמר עוד בהודעה שפורסמה ברחבי תבל. יצוין שהקונפדרציה היא התארגנות האיגודים המקצועיים הגדולה בעולם וההסתדרות נמנית עם מייסדיה. יו"ר ארגון עובדי צה"ל, משה פרידמן, שהוא גם יו"ר האגף לקשרים בינלאומיים של ההסתדרות, מכהן כסגן נשיא של הקונפדרציה.

עובדים פלסטינים במחסום אייל בדרכם לעבודה בישראל בעיצומו של משבר הקורונה (צילום: אקטיבסטילס)

עוד סבורה מזכ"ל הקונפדרציה, שאראן בורו, "שיש להפעיל את כל הלחץ הבינלאומי הדרוש על מנת למנוע מנתניהו להשתלט על אדמות הפלסטינים". עוד ציינה בהודעתה כי נתניהו נשפט כעת בעבירות של שוחד, הפרת אמונים ומרמה בבית המשפט בירושלים. כמו כן, קראה בורו להקמת מדינה פלסטינית העצמאית בגבולות יוני 1967 ושבירתה מזרח ירושלים – על בסיס החלטת האו"ם 242 ו-338.

חרף עמדת הארגון הבינלאומי בה היא חברה בכירה, ההסתדרות שותקת מול המשך תכנית ממשלת הימין למסד את הכיבוש באמצעות הסיפוח. יצוין ההסתדרות מתנגדת בפורומים בינלאומיים לכל גינוי נגד המשך הכיבוש ולהחרמת תוצרת ההתנחלויות בשטחים הכבושים ואף תומכת במדיניות הקולוניאליסטית של ממשלת ישראל הימנית. יתרעלכן, בחג הפסח האחרון, ההסתדרות שיווקה לחבריה את תוצרת ההתנחלויות בשם "הגנה על תוצאת הארץ".

עוד בנושא, ידיעה שפורסמה בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G24_2020.pdf

להודעת הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים המלאה (באנגלית):

https://www.ituc-csi.org/israel-annexation-palestinian-lands?lang=en